رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن طرح آشتی با آموزش ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

تهران(پانا)- رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از برگزاری جلسه وبینار طرح آشتی با آموزش (آبا) ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن  طرح آشتی با آموزش ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، اکبر قنبری در تشریح این خبر گفت: در راستای عملیاتی کردن طرح آشتی با آموزش (آبا)، جلسه ویدئوکنفرانس ویژه معاونین آموزش متوسطه، رابطین و مؤسسان مدارس آموزش از راه دور مجری طرح مذکور، با حضور شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

او با اشاره به اینکه طرح آبا بر اساس راهکار 3/5 از برنامه ششم توسعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این طرح با محوریت برنامه جامع حمایت از مدارس و دانش‌آموزان حاشیه شهرها از طریق منابع دولتی، بین‌الملل، خیرین و مشارکت و سرمایه‌گذاری مدارس و موسسات غیردولتی (بسته تحولی مقام عالی وزارت) با هدف افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل در مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی توسط مدارس آموزش از راه دور اجرا می‌شود.

قنبری رویکرد تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب با توجه به تفاوت‌ها و ویژگی‌های دختران و پسران و مناطق مختلف کشور را از ویژگی‌های این طرح دانست و افزود: در این جلسه توجیه و تبیین طرح مذکور و راهکارها و تدابیر لازم جهت اجرای مطلوب آن در مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح آبا در استان، ارائه و راه‌اندازی اولین کلاس در راستای طرح مذکور در یکی از مناطق روستایی در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار