مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

صدور بیش از 64 هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی با کمک ثبت اسناد و املاک استان

زنجان (پانا) - ناصری آذر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با حضور در بنیاد مسکن استان با مهندس خواجه ای در خصوص صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی و رفع مشکلات موجود دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
صدور بیش از 64 هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی با کمک ثبت اسناد و املاک استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک زنجان، در ابتدا خواجه ای با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تعاملات مطلوبی با اداره ثبت اسناد و املاک در راستای صدور سند برای واحدهای شهری و روستایی صورت گرفته است، افزود: تاکنون تعداد ۶۴۳۲۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان۴/۶۹ درصد در استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۳/۶۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: همچنین تعداد ۷۲۰۵ فقره سند نیز برای واحدهای مسکونی شهری صادر شده است.

وی تصریح کرد: توسعه روستاها، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای اماکن موجود در روستاها به موازات سایر سیاستهای توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.

وی در ادامه بر گسترش تعاملات بین دو مجموعه تاکید کرد.

ناصری آذر در ادامه این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیر کل بنیاد مسکن گفت: مجموعه ثبت اسناد و املاک هیچ گاه بنیاد مسکن را از خود جدا نمی‌داند و آمار اسناد صادره طی سالیان اخیر نشان از جایگاه بنیاد مسکن و اعتماد دو طرفه دارد.

وی از وجود وجه اشتراکاتی بین دو دستگاه سخن گفت و اقدامات بنیاد مسکن در عمران روستاها را بسیار مناسب دانست و خاطر نشان کرد: طبق بررسی از وضعیت فعلی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در استان، اجرای بهتر قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن یکی از اولویتهای این اداره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار