مصونیت دانش‌آموزان در مقابل تهاجمات فضای مجازی با سلاح دانش

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان بر ضرورت ایجاد آگاهی در دانش‌آموزان برای مصونیت در مقابل تهاجمات رسانه‌ای دشمنان در فضای مجازی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مصونیت دانش‌آموزان در مقابل تهاجمات فضای مجازی با سلاح دانش

به گزارش ایرنا، عادل عبدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان در این باره اظهار کرد: دانش‌آموزان در هر دوره ‌ای به منظور دفاع از انقلاب اسلامی متناسب با زمان خود مقاومت ‌می‌کنند؛ به طور مثال در زمان جنگ تحمیلی با حضور در جبهه‌های جنگ از کشور دفاع می کردند و امروز باید با تهاجمات رسانه‌ای مقابله‌ کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید تا یک سن آگاه‌ شدن از مسائل در مقابل دریافت اخبار و اطلاعات محدودیت داشته باشند و پس از آن باید با آموزش لازم به آنها یک مصونیت بخشید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش کتاب سواد رسانه‌ای یادآور شد: آموزش و پرورش به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان در مقابل تهاجمات فرهنگی کتاب «سواد رسانه‌ای» را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است تا بتوانند آگاهانه در جامعه در مقابل حربه‌های دشمن واکنش نشان دهند. آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۵ تدریس کتاب «تفکر و سواد رسانه ای» را برای درک بهتر پیام‌ها، اخبار و اطلاعات روز جامعه در مدارس آغاز کرده است.

احترام به دستاوردهای دفاع مقدس به مقاومت ملت کمک می‌کند

عبدی همچنین گفت: بهینه مصرف کردن یا تلاش برای استفاده بهینه از امکانات موجود و کمک به تولیدات داخلی می‌تواند دانش آموزان را در موقعیت زمان جنگ تحمیلی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: احترام به دستاوردهای دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد شهدا و بهره‌مندی از سبک زندگی آنها می تواند دانش‌آموزان را در فضای دفاع مقدس قرار دهد تا راه شهدا ادامه یاد و به مقاومت ملت ایران کمک کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس در واقع مقاومت در مقابل تهاجم ظاهری و عریان بود اما در حال حاضر باید در برابر جنگ اقتصادی با روش‌های مختلف از جمله صرفه جویی در مصرف و کمک به تولیدکنندگان داخلی مقاومت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار