در گفت‌وگوی پانا با نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مطرح شد:

تب «قیمت دلار» معاملات در «بازار خودرو» را متوقف کرد

احتمال ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو با کاهش نرخ دلار وجود دارد

تهران ( پانا) - نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تاکید براینکه یکی از دلایل مهم ایجاد قیمت‌های کاذب در بازار خودرو افزایش نرخ دلار است که اکنون به محدوده 30 هزار تومان رسیده است، می‌گوید تا قیمت دلار کاهش نیابد نرخ‌ها در بازار خودرو به ثبات نمی‌رسد و این احتمال وجود دارد که با بازگشت نرخ دلار به عقب؛ قیمت‌ها در بازار خودرو ریزش داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تب «قیمت دلار» معاملات در «بازار خودرو» را متوقف کرد

نعمت‌الله کاشانی‌نسب در گفت‌وگو با پانا با تاکید براینکه هیچ تغییرقیمتی در بازار خودرو به وجود نیامده است و قیمت‌ها پس از جهش قیمتی چند هفته گذشته تاکنون ثابت مانده است، اظهار کرد:‌ « معاملات در بازار خودرو به شدت کاهش یافته است، نه خریدار تمایل به خرید دارد و نه فروشندگان خودروی خود را به بازار عرضه می‌کنند و نتیجه آنکه معاملات در این بازار به صفر رسیده است.»

وی افزود:‌ « یکی از دلایل مهم ایجاد قیمتهای کاذب در بازار خودرو افزایش نرخ دلار است که اکنون به محدوده 30 هزار تومان رسیده است. واقعیت این است که قیمت‌های کنونی در توان بخش عمده‌ای از مصرف‌کنندگان در بازار خودرو نیست.»

کاشانی‌نسب عنوان کرد: « البته بازار دیگر گنجایشی برای افزایش قیمت ندارد وگرنه افزایش هفته اخیر دلار در شرایط دیگر می‌توانست بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو باشد. خرید و فروش در بازار متوقف است و سایت‌های فروش آنلاین خودرو نیز از قیمت‌گذاری خودرو خودداری می‌کنند تا زمانی که بازار به شفافیت قیمتی برسد.»

نرخ‌های کنونی در بازار خودرو حباب است

وی ادامه داد:‌ « نرخ‌های کنونی در بازار خودرو حباب است . پراید از نرخ 70 میلیون تومان به 104 میلیون تومان است آن هم در فاصله‌ای کمتر از دو ماه و طبیعی است که این نرخ حباب دارد.»

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که نرخ‌ خودروهای پایین بازار که معامله در آن‌ها انجام شده‌ است با چه ارقامی بوده است، اظهار کرد:‌ « هیچ معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود. افرادی هستند که خودروی خود را برای فروش به نمایشگاه‌ها سپرده‌اند اما وقتی مشتری هم برای خودروی آنها پیدا می‌شود از خرید امتناع می‌کنند چون این تصور را دارند که با بالاتر رفتن قیمت‌ها توان خرید خودروی کنونی خود را هم از دست می‌دهند.»

وی خاطرنشان کرد: « حتی اگر به دلایلی ضروری مجبور باشد که وسیله نقلیه خود را تبدیل به پول نقد کند در این بازار قادر به فروش نیست. اگرچه نرخ‌ها بالا تعیین می‌شود اما خریداری هم برای آن وجود ندارد . مثلا پراید را 100 میلیون تومان اعلام می‌کنند اما در قیمت 90 میلیون تومان هم برای آن مشتری وجود ندارد.»

تقاضا برای قیمت کارخانه‌ای خودرو بالا است

کاشانی‌نسب درباره تحویل خودروهای پیش‌فروش شده عنوان کرد: « گفته می‌شود که شرکت‌ها با حداکثر توان خود درحال فعالیت هستند و خودرو را تحویل می‌دهند. تقاضا برای قیمت کارخانه‌ای خودرو بالا است و این وضع موجب شده است تا نابرابری عرضه و تقاضا و افزایش قیمت دلار رکود معاملات در این بازار را به دنبال داشته باشد.»

وی با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر غیرواقعی بودن نرخ دلار اظهار کرد: « تا قیمت دلار کاهش نیابد نرخ‌ها در بازار خودرو به ثبات نمی‌رسد و این احتمال وجود دارد که با بازگشت نرخ دلار به عقب شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم.»

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو خاطرنشان کرد: « این روزها قیمت پراید که البته معامله‌ای هم برای آن انجام نمی‌شود به 100 میلیون تومان و پژو 206 به 260 میلیون تومان رسیده است اما معاملات بازار خودرو صفر شده است و از چند نمایشگاه شاید چند خودرو هم برای فروش نداشته باشندچون اکثرا مربوط به مردم است اما مصصم به فروش نیستند.»

وی تاکید کرد:‌ « وقتی خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد فعالان این صنف هم درآمدی کسب نمی‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار