دکتر جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس:

مهمترین وظیفه ما در برابر ایثار کادر درمانی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

تهران (پانا) - بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین وظیفه ما در برابر ایثار کادر درمانی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح این مرکز درمانی با تاکید بر اینکه از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور به خصوص در ایام آغاز شیوع کرونا که هنوز حتی امکانات حفاظت شخصی در کشور به اندازه کافی وجود نداشت قابل توصیف نیست، گفت: مهمترین قدردانی و پاسداشت ما در مقابل فداکاری های پزشکان و کادر درمانی این است که به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان در دوره شیوع کرونا خوش درخشید، خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که مردم در نظرسنجی ها پزشکان را بعنوان نخستین گروه های مرجع کشور انتخاب می کنند همین از خودگذشتگی ها و ایثار کادر درمانی در کشور است.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه در جریان شیوع کرونا بسیاری از ظرفیت ها و فرصت های کشور آشکار شد، گفت: البته در دوران دفاع مقدس نیز پزشکان در پشت جبهه ها فداکاری می کردند و به مداوای مجروحین می پرداختند اما به دلیل آنکه در جبهه ها موج بزرگی از ایثارگری و شهادت وجود داشت شاید فداکاری پزشکان مانند امروز نمود پیدا نمی کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: در نخستین روزهای شیوع کرونا شاهد فداکاری ها و ایثارگری های فراوان از سوی پزشکان و کادر درمان کشور بودیم به گونه ای که حتی رییس یک بیمارستان با ماسک عادی به بخش های مراقبت از بیماران کرونایی می رفت و معتقد بود وقتی کادر درمانی امکانات حفاظت شخصی کافی ندارند من نیز باید همانند آنها در بخش ها حضور پیدا کنم.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل ظرفیت های بزرگ و نیروی انسانی کارآمدی که در کشور وجود دارد، اتفاقات بزرگی در حوزه تولید اقلام بهداشتی در کشور ایجاد شد اما متاسفانه عده ای همواره تلاش دارند که ظرفیت ها و نیروی انسانی کشور را کوچک جلوه دهند که البته باید در برابر خداوند پاسخگوی این رفتار خود باشند.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه خوشبختانه به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد تقویت ظرفیت های بیمارستان های کشور هستیم، گفت: خوشبختانه کادر پزشکی نیز در این مقطع بسیار عملکرد خوبی داشت و مطمئن هستم از خود گذشتگی آنها در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نحوه عزاداری مقام معظم رهبری در ایام محرم که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، افزود: ایشان در خصوص مراسم اربعین نیز آشکارا اعلام کردند که در برگزاری مراسم اربعین هر آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، لازم الاجرا است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان از نظر ابتلا و تعداد درگذشتگان ناشی از کرونا آمار پایینی دارد، گفت: باید از رعایت مردم، تلاش های کادر درمان و مدیریت استان قدردانی کرد و امیدوارم این روند همچنان استمرار داشته باشد.

گفتنی است بیمارستان شریعتی با زیربنای ۱۰ هزار و ۶۶۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال در راستای ارائه خدمت به زنان، مادران باردار و کودکان و نوزادان ساخت و تجهیز شده است.

اورژانس، پنج اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، (آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو)، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار