رسانه‌ها درترسیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ودفاع مقدس نقش مهمی ایفا می کنند

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌ها درترسیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ودفاع مقدس نقش مهمی ایفا می کنند .

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌ها درترسیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ودفاع مقدس نقش مهمی ایفا می کنند

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) در آئین تجلیل از فعالان رسانه استان بوشهر گفت: ۲۰۰ هزار شهید برای استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی و انقلاب خون دادند .بنابراین امروز زمان آن رسیده که رسانه‌ها برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوانی که روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکرده است، قلم فرسایی کنند .

او افزود: انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته به همین دلیل دشمن به دنبال تسلط بر نظام و انقلاب است و رسانه‌ها مراقب باشند با نوشتن جمله‌ای انقلاب و دستاوردهای آن را زیر سوال نبرند.چنانکه رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات اقدام به اطلاع رسانی و ثبت حماسه‌های این دوران کرده اند. در آن روزگار اصحاب رسانه‌ با هر ابزاری که در اختیار داشتند در خط مقدم حضور می‌یافتند و نسبت به انعکاس حماسه آفرینی رزمندگان اقدام می‌کردند دراین برهه زمانی نیزباید در پرتو دانش و فناوری برای تقویت انقلاب و نظام قلم بزنند

رزمجو بیان کرد: امروز در دوران تسخیر اذهان و افکار عمومی با سلاح امواج و رسانه قرار گرفته‌ایم و مبارزه با این سلاح به مراتب از سلاح نظامی پیچیده و سخت تر است .

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تاکید کرد: آنچه امروز لازم است که رسانه‌ها با تشکیل خاکریز رسانه‌ای با برجسته کردن دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی علیه رسانه‌های دشمن به صورت تهاجمی عرصه را بر دشمن تنگ و آنها را محاصره کنند .

رزمجو اضافه کرد: اختراعات و ابداعات نوین رسانه‌ای، گسترش علم و فناوری اطلاعات و جغرافیای کشورهای جهان شاهد پدیده‌های رسانه‌ای است اما جهان سلطه می‌خواهد از این ابزار در عرصه‌های مختلف برای هدف‌های خود استفاده کند که باید در مقابل این استراتژی سلطه جویانه آنها ایستاد زیرا جهان سلطه به وسیله همین ابزار و امکاناتی که دارد به دنبال مهندسی افکار عمومی و تغییر نگرش نسبت به انقلاب اسلامی است تا به این وسیله مدیریت کیفی اندیشه و دیدگاه‌های مردم در درون انقلاب را در دست گیرد .

رزمجو تصریح کرد: در این شرایط نقش رسانه‌ها برای فرهنگ سازی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و برجسته کردن دستاوردهای انقلاب بسیار مهم و تعیین کننده‌ است بطوریکه اصول و مبانی حاکم بر رسانه اقتضا می‌کند برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از وصیتنامه، زندگی‌نامه و منش شهدا و مواردی که در گام‌های دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده به خوبی در جامعه ترسیم شود .

سید حسین ناظر مدیرکل صدا و سیما استان بوشهر گفت: سال گذشته برای گرامیداشت کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر ۲۳ هزار دقیقه برنامه سازی خبری، رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی در استان تولید شد بخش مستقیم دومین کنگره سرداران ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر از ۲۶ شبکه سراسری و استانی از بی نظیرترین پوشش خبری به شمار می‌رود .

او افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شد دستاوردهای این کنگره بخوبی پیگیری و مطرح نشود اما تلاش می‌شود این کار در آینده با ساخت تله فیلم و سایر برنامه‌های رسانه‌ای نسبت به این مهم اقدام شود.

هرچند که تولید سریال ۲۶ قسمتی مردان نادر با همکاری سپاه، تله فیلم ابوتراب انقلاب اسلامی و تله فیلم شهید صادق گنجی را از جمله تولیدهای صدا و سیما مرکز بوشهراست .

عبدالله نجفی رئیس بسیج رسانه استان بوشهر گفت: سال گذشته همزمان با برگزاری دومین کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر بزرگترین مانور فرهنگی و یک هم افزایی چشمگیر و مثال زدنی در بحث رسانه در استان به وجود آمد .

رئیس بسیج رسانه استان بوشهر تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها با همین روحیه در بحث مطالبه گری، خدمت رسانی و محرومیت زدایی برای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی در کنار هم قرار گیرند .

در این آئین از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان بوشهر رونمایی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار