گفتگو با دانش‌آموز دارنده مدال طلای جشنواره جهانی علوم و تکنولوژی AZS۲۰۲۰ ؛

روایت اختراع، مدال طلا و تشویق‌های مادر دانش آموز نخبه

اصفهان(پانا) _ دانش آموز دبیرستان شاهد نیلی پور صاحب گردن آویز طلای جشنواره جهانی علوم و تکنولوژی AZS2020 شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
روایت اختراع، مدال طلا و تشویق‌های مادر دانش آموز نخبه

محمد امینی دارنده مدال طلای جشنواره جهانی علوم و تکنولوژی AZS2020 در خصوص کسب این افتخار، اظهار داشت: به دلیل اینکه به رشته پزشکی و مهندسی پزشکی علاقه‌مند بودم، از چهار سال پیش در زمینه پزشکی تحقیقاتم را آغاز کردم و موفق شدم دستگاهی را برای بهبود و درمان بیماری ام اس اختراع کنم که همین اختراع باعث شد در جشنواره جهانی علوم و تکنولوژی صاحب مدال طلا شوم.

وی در خصوص تولید انبوه این دستگاه خاطرنشان کرد: این دستگاه نمونه اولیه است، در پژوهشگاه رویان آزمایشهایی روی کارهایی آن انجام داده ایم که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد نمونه‌های آزمایش شده پس از سه ماه درمان شده‌اند چرا که غلاف آسیب دیده میلین را بازسازی کرده و التهاب نمونه‌ها کاهش پیدا کرده بود.

دارنده مدال طلای جشنواره جهانی علوم و تکنولوژی AZS2020 تصریح کرد: هدف من این است در زمینه مهندسی پزشکی راهم را ادامه دهم و بتوانم از دانشگاه‌های معتبر پذیرش بگیرم تا موفقیت‌های بیشتری را کسب کنم. طی این مدت بسیار تلاش کردم تا این دستگاه آماده شود و تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی و تاییدیه فنی مهندسی از دانشگاه فناوری نوین دانشگاه اصفهان را بگیرد.

دانش آموز دبیرستان شاهد نیلی پور تصریح کرد: امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که دستگاه را تجاری سازی کنیم و نمونه های مختلف این محصول را تولید کنیم. این دستگاه نمونه اولیه از دستگاه نهایی است و از نظر مهندسی بخش‌های دیگری باید به آن اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار