بازدید جهانگیری از بندر شهید رجایی؛ افتتاح ۱۲ پروژه دریایی و بندری

فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری از بخش‌های مختلف مجتمع بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهمترین دروازه‌های واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و همزمان با این بازدید از ۱۲ پروژه دریایی و بندری در سطح استان هرمزگان به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید جهانگیری از بندر شهید رجایی؛ افتتاح ۱۲ پروژه دریایی و بندری

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز شنبه در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی نظیر اسکله، اتاق فرمان و روند بارگیری و تخلیه کشتی‌ها، با توضیحات استاندار هرمزگان و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، در‌ جریان آخرین وضعیت موجودی انبارها و میزان واردات و صادرات کالا در این بندر قرار گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین از مسائل و مشکلات فراروی تشریفات گمرکی در بندر شهید رجایی و چالش‌های پیش روی فرایند ترخیص کالا مطلع شد. تا ساعتی دیگر قرار است جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و مسئولان استان برای حل مسائل و مشکلات گمرکی بندر شهید رجایی برگزار و تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به فرایند ترخیص کالا اتخاذ شود.

همچنین اسحاق جهانگیری صبح امروز در جریان سفر به استان هرمزگان، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، ضمن افتتاح فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، به همراه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس بنیاد مستضعفان از خط تولید این پروژه بازدید کرد و در جریان ظرفیت تولید و اشتغالزایی آن قرار گرفت. این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۱۱ میلیون یورو از سوی بنیاد مستضعفان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس در مدار تولید قرار گرفته است. با بهره‌برداری از فاز دوم این مجموعه، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می‌شود. با راه‌اندازی این واحد صنعتی برای 800 نفر به صورت مستقیم و برای 6400 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار