به مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس؛

یادواره شهدای دانش آموز (رازپرواز) در شهرستان بهاباد برگزارشد

بهاباد (پانا) - یادواره 48 نفراز شهدای دانش آموز بهاباد با عنوان راز پرواز با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه، اقشارمختلف مردم خانواده های معظم شاهد و جمعی از مسئولان و مدیر آموزش وپرورش در کنار قبور شهدای شهرستان بهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای دانش آموز (رازپرواز) در شهرستان بهاباد برگزارشد

محمدرضا آبائی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه امروز جوانان و نوجوانان کشور به یک بلوغ سیاسی رسیده اند و همین امر موجب ترس دشمن شده است، خاطرنشان کرد: آشنا کردن دانش آموزان به شرایط کنونی کشور و رسیدن آنان به بلوغ سیاسی می تواند آینده سازان کشور را به استقلال و آزادی واقعی سوق دهد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید بر این امر واقف باشند که آرامش فعلی جامعه مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است و باید قدر آنان را بدانند و همواره یاد شهدای دانش آموز را گرامی بدارند.

آبائی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر آرمان های شهدا باید سرلوحه تحصیل و زندگی دانش آموزان قرار گیرد افزود: در دوران کنونی پاسداری از این دستاوردها تنها با الگوگیری دانش آموزان از ارزش ها و آرمان های شهدا امکان پذیر است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: مسلح شدن دانش آموزان به سلاح ایمان و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام و کشور موجب سعادت جامعه و تضمین کننده آینده ای روشن برای میهن اسلامی است.

وی بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از تمام هستی و جان خود گذشتند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند و امروز همه وظیفه دارند تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

وی با بیان اینکه امروز امنیت، عزت و پیشرفتهای جمهوری اسلامی مرهون رشادت خون شهدا است و انقلاب اسلامی به الگویی برای دیگر کشورها برای مبارزه با استکبار تبدیل شده است افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان خواندن کتابهایی با موضوع ایثار و جوانمردی شهدا ضروری است.

آبائی بیان کرد: اگر بتوانیم جایگاه شهدای دانش‌آموزی را به درستی در بین جوانان معرفی کرده و بشناسانیم به طور حتم دشمنان جایگاه خود را می‌شناسند و جرات نمی‌کنند که حتی یک نگاه چپ به کشورمان داشته باشند که به همین منظور نیاز است در این زمینه تعاملات همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

مداحی و خاطره گوئی از دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود

شهرستان بهاباد در دوران دفاع مقدس 158 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 48 نفر از آنان شهدای دانش آموز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار