افتتاح هفتصد و پنجاه و یکمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری

تهران (پانا) - باحضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مسئولان محلی، هفتصد و پنجاه و یکمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان سبزوار افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح هفتصد و پنجاه و یکمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در مراسم افتتاحیه این مرکز با بیان اینکه در سطح کشور ۷۵۰ مرکز اختلالات ویژه یادگیری وجود دارد اظهار کرد: در سال جاری ۵۰ مرکز جدید نیز در سطح کشور افتتاح خواهد شد که با افتتاح این مرکز تعداد مراکز شهرستان سبزوار به ۳ مرکز افزایش خواهد یافت و در سطح استان خراسان رضوی نیز ۷۵ مرکز فعال خواهند بود.

حسینی افزود: مراکز مشکلات ویژه یادگیری در کنار طرح تلفیقی فراگیر و برنامه سنجش سومین محور ارائه خدمات آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی می باشند و این مراکز با هدف رفع مشکلات ویژه یادگیری در حوزه های خواندن، نوشتن، املا و افزایش تمرکز فعالیت می کنند.

معاون وزیر با بیان ویژگی های این مراکز گفت: مربیان حرفه ای در این مراکز دانش آموزانی که با این مشکلات مواجه هستند به شکل حرفه ای کمک می کنند و با مداخلات بهنگام طلایی مشکلات ویژه یادگیری را مرتفع می سازند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال توسعه کمی و کیفی این مراکز است اظهار کرد: برنامه سازمان افزایش تعداد مراکز به ۲ هزار مرکز است و در نظر دارد دیرآموزان پیش دبستانی و دبستان را نیز تحت پوشش حمایت های این مراکز در بیاورد. همچنین با گسترش اتاق های مرجع و معلمین رابط در مدارس گستره خدمات را افزایش دهد.

این مرکز با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به عنوان سومین مرکز در شهرستان سبزوار به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار