واکنش نماینده ظریف به اظهارات مقام آمریکایی درباره صلح افغانستان

تهران (پانا) - محمدابراهیم طاهریان، نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان اظهارات غیرواقعی زلمای خلیل‌زاد درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در روندهای جاری در افغانستان را غیرمسؤولانه و نشانه بارزی از عدم درک دقیق آمریکا از تحولات آن کشور دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نماینده ظریف به اظهارات مقام آمریکایی درباره صلح افغانستان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، طاهریان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران رسماً و به صراحت از آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان حمایت و بر آمادگی خود برای پیشبرد روند صلح واقعی و پایدار در این کشور تأکید کرده و ثبات در افغانستان بخش جدایی‌ناپذیر و دایمی سیاست ما در این کشور است.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان افزود: اظهارات مطرح شده توسط مقام آمریکایی ناشی از مشخص شدن تدریجی اشتباه معماران توافق دوحه در نحوه پیشبرد روند صلح و توسل آنان به بازی سرزنش به منظور توجیه ناکارآمدی این سیاست از طریق متهم کردن دیگر کشورهاست.

خلیل‌زاد در نشست مجازی مؤسسه آمریکایی صلح گفته است ایران مایل است ما را بدون آنکه پیروز شویم یا شکست بخوریم، در جنگ افغانستان نگه دارد تا قبل از توافق میان آمریکا و ایران، بهای گزافی بپردازیم. اما ما پیشنهاد داده‌ایم تا درباره این مسأله با ایرانی‌ها ملاقات کنیم و آنها باید به چارچوب‌های متعددی که ما و آنها حضور داریم، ملحق شوند تا درباره آینده افغانستان صحبت کنیم.

خلیل‌زاد همچنین گفته است که آمریکا هر گروه مورد حمایت ایران را که «اقدامی علیه ما انجام دهد» هدف قرار خواهد داد و واشنگتن «آنها را از نزدیک رصد می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار