آیت الله رییسی: انسجام و همدلی مسوولان راهکار حل مشکلات کشور است

تهران (پانا) - رییس قوه قضاییه تاکید کرد که انسجام و همدلی مسوولان راهکار رفع مشکلات و دغدغه های مردم می باشد، این انسجام بستری است که توسعه در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله رییسی: انسجام و همدلی مسوولان راهکار حل مشکلات کشور است

آیت الله سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: گره بسیاری از کارها به دست مدیران با کفایت و با روحیه جهادی باز می‌شود و ماه‌های پایانی دولت، می‌تواند با عزم راسخ و اراده‌ای پولادین مسوولان می‌تواند ماه‌های طلایی در راستای گره‌گشایی از دغدغه‌های مردم و به انجام رساندن کارها و برنامه‌های ناتمام ناقص باشد.

وی بیان کرد: خدمت به مردم از بزرگترین افتخاراتی است که نصیب همه ما شده و این سند افتخاری است که گره‌ای از مشکلات این مردم باز کنیم. کارها اگر در زمان خود انجام شود نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد؛ همه مشکلات با دستگاه قضا قابل حل نیست. رفع موانع نیازمند همکاری‌هایی است؛ گاهی پرونده‌هایی که می‌بینیم از نوع مسائلی است که با همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف قابل حل است.

وی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد اظهار کرد: دستگاه‌های اداری و اجرایی در کشور در زمینه‌های ایجاد فساد باید حساس باشند.،فساد و تخلف کمش هم در یک دستگاه باید زیاد به شمار بیاید، هیچ مدیری مدیریتش بدون نظارت تعریف نشده و مدیر مستقیم اولین مسوولیت را در قبال کنترل و نظارت در دستگاه‌ اجرایی دارد و بازرسی ها و نظارت های درون سازمان باید قوی شود.

آیت الله رییسی گفت: مسئله اصلاح ساختارهای فسادزا که موجب تولید پرونده می‌شوند ایجاب می‌کند سازمان و دستگاه‌های اداری در کشور روی هر زمینه فسادزا حساس باشند، بررسی وضعیت و نوع ارتباط سازمان‌های خدمت‌رسان به مردم باید مورد حساسیت دستگاههای مختلف باشد.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: سهم بسیار جدی با درصد بالا برای حل مشکلات در دست مدیران سازمان‌هاست، مدیران نباید در همه موارد منتظر مرکز شوند بلکه در مسایل مختلف خلاقیت، نوآوری و ابتکاراتی داشته باشند.

آیت الله رییسی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: از دبیرکل سازمان ملل انتظار داشتیم اجازه ندهد رئیس جمهوری تروریست امریکا، سازمان ملل را با دفتر کار خود و کاخ سفید اشتباه بگیرد و علیه حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم، یاوه گویی کند.

رییس دستگاه قضا همچنین با اشاره به موضوع خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: خصوصی سازی هیچ ربطی به اصل 44 ندارد و اگر جایی را به بخش خصوصی واگذار کردیم نباید کارخانه را رها کنیم، تازه باید بخش خصوصی را توانمند کنیم. خصوصی سازی باید در کشور دنبال شود اما با شکل منضبط و حساب شده و خصوصی سازی قانون دارد و باید دقیق رعایت شود.

وی اظهار کرد: در زمان واگذاری کشت و صنعت مغان قوه قضاییه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی تذکرهایی را دادند و اگر به اخطارها در مورد قیمت گذاری، نوع واگذاری و شیوه واگذاری توجه می‌شد در ذهن مردم گره ایجاد نمی‌شد.

آیت الله رییسی همچنین گفت: در مورد مسائل زمین‌خواری در اسالم چه در حوزه استان اردبیل و چه در حوزه استان گیلان، تاکید می‌کنم مساله شهرک سازی باید بر اساس مجوز قانونی انجام شود.

وی همچنین اضافه کرد: در مورد شهرستان خلخال و کارخانه نئوپان از رییس سازمان بازرسی کل و رییس کل دادگستری استان اردبیل می‌خواهم وضعیت کارخانه را روشن کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات در بسیاری از حوزه ها نقش داشته باشند، بیان کرد: تخلفات تعاونی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ حتما با تعاونی‌های متخلف باید برخورد شود و اگر قانون شکنی توسط ادارات و سازمان‌ها صورت بگیرد باید مضاعف برخورد شود.

آیت‌الله ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه صبح امروز پنجشنبه برای دیدار یک روزه از استان وارد فرودگاه اردبیل شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله رییسی در جمع کارکنان دستگاه قضا در استان، جلسه احیای حقوق عامه در حوزه خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت مغان و جلسه شورای اداری شرکت کرد.

وی همچنین از کارخانه نساجی سبلان پارچه و نیز مجتمع قضایی شهید قدوسی اردبیل دیدار و با کارکنان آنها به گفت و گو نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار