اجرای طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی استان خوزستان

اهواز (پانا) -  مدیرعامل موسسه بهزیستی یاران خوزستان از اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری در جوامع محلی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
 اجرای طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی استان خوزستان

سید علی میر ابراهیمی در جلسه بررسی روند اجرایی طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی استان خوزستان گفت: هدف از اجرای این طرح، بالا بردن تاب آوری جوامع محلی آسیب دیده و آسیب پذیر و تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی به منظور غلبه بر چالش های اجتماعی و افزایش میزان مشارکت جامعه محلی در برنامه ریزی ها و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

او افزود: این طرح توسط معاونت امور خانواده، ریاست جمهوری ارائه و با نظارت و حمایت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و همچنین اداره کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری خوزستان توسط موسسه بهزیستی یاران خوزستان به عنوان مجری طرح با اجرای کارگاه آموزشی سه روزه ویژه تسهیلگران استانی اجرا شده است.

میر ابراهیمی دراین باره بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در ۲۰ موسسه مردم نهاد حوزه آسیب های اجتماعی از ۱۵ شهرستان استان خوزستان که به نحوی درگیر برخی از مشکلات و معضلات طبیعی اجتماعی بودند به عنوان مجریان شهرستانی در کارگاه سه روزه حضور پیدا می کنند و آموزش های لازم را در این باره دریافت می کنند.

لازم به ذکر است تمامی موسسات مردم با معرفی فرمانداری شهرستان ها در اجرای این طرح همکاری می کنند.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربه و تخصص موسسات، مردم حاضر در این طرح که از شهرستانهای: اهواز، ماهشهر، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، حمیدیه، رامهرمز، شوشتر، گتوند، دزفول ،اندیمشک، شوش، مسجدسلیمان ،اندیکا ، شادگان و بهبهان اقدامات موثری در سطح محلات آسیب دیده و آسیب پذیری این شهرستان ها صورت پذیرد تا انشاءالله سطح توان و تاب آوری جامعه محلی در برخی موارد ارتقا پیدا کند و باعث بالا رفتن امیدواری در میان اجتماع محلی و بالابردن سطح امید به زندگی و در نهایت توسعه جامعه محله شود.

میر ابراهیمی در ادامه اضافه کرد: جامعه هدف مورد نظر در سطح شهرستان ها تمام گروه های سنی و افراد جوامع محلی هستند که در این راستا بیشترین هدف این طرح را به عنوان محلات در بر می گیرند.

مدیر عامل موسسه بهزیستی یاران خوزستان استفاده از تمامی پتانسیل‌های محلی از جمله نخبگان، ریش‌سفیدان، معتمدین و بانوان فعال محلات و همچنین استفاده از پتانسیل دستگاه‌های دولتی و سازمانهای غیر دولتی و مردمی در راستای پیشبرد استراتژی‌های از پیش تعیین شده مد‌نظر مجریان طرح و دستگاه نظارتی از جمله استانداری خوزستان در دستور کار است.

میر ابراهیمی در خصوص نتایج و چشم اندازهای طرح تاب آوری و ارتقای توان افزایی جوامع محلی استان خوزستان گفت: انتظار می‌رود در پایان این طرح در کوتاه‌مدت بالغ بر ۴۰۰ نفر از افراد جامعه محلی استان خوزستان تحت پوشش ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش قرار بگیرند که غالب این آموزش ها در زمینه مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات کم برخوردار استان خوزستان از جمله مشکلات خانوادگی فردی و اجتماعی در جهت بالابردن تاب آوری و توان افزایی اجتماع محلی و همچنین آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال و در بلندمدت به اهداف ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی اجتماعی محلی به منظور اجرای توسعه پایدار در سطح محلات شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار