در آیین افتتاح ۴۲۲طرح ورزشی و گردشگری سراسر کشور؛

روحانی: خانم‌ها همه جا می‌توانند حضور فعال داشته باشند، نمونه آن صحنه انتخابات است

ورزش بانوان ایران نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سال‌های گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری گفت خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حضور فعال داشته باشند که نمونه آن در صحنه انتخابات کشور است.

کد مطلب: ۱۱۲۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: خانم‌ها همه جا می‌توانند حضور فعال داشته باشند، نمونه آن صحنه انتخابات است

حسن روحانی در مراسم افتتاح هتل آپارتمان‌ها و ۵۶ طرح گردشگری در ۷ استان کشور با قدردانی از تلاش‌های وزارت گردشگری و میراث فرهنگی در ۷ سال اخیر، گفت: صنایع دستی از لحاظ اشتغال، معرفی هنر و فرهنگ ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت ورزش و جوانان در استان‌های گرگان و اراک که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان برای تخصیص منابع جهت تکمیل طرح‌های ورزشی، افزود: در حد امکان از سوی سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مساعدت خواهد شد.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به افتتاح دو طرح ورزشی در شهر‌های گرگان و اراک، گفت: استان‌های گلستان و مرکزی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌روند و استان گلستان به عنوان استان ورزشی است که از لحاظ گردشگری نیز دارای جاذبه‌های زیادی با وجود خلیج‌های زیبا، ساحل خوب و طبیعت زیبا است.

روحانی با اشاره به نعمت‌های خدادادی در خطه شمال کشور، گفت: باید بتوانیم این نعمت را بپرورانیم و آنجا‌هایی که لازم است برای تکمیل ساختمان‌ها، مرمت آثار تاریخی و آماده کردن همه وسائل و شرایط برای حضور گردشگران اقدام کنیم؛ امروز هم شاهد قدم‌های خوبی در این زمینه هستیم.

رئیس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری برای دولت مهم است، گفت: امیدواریم هر روز شاهد تحول بزرگ در زمینه گردشگری در سراسر کشور و به ویژه گیلان عزیز باشیم که همه گونه جاذبه گردشگری دارد.

روحانی همچنین در مراسم افتتاح چهار طرح گردشگری در استان یزد، افزود: این جاذبه‌ها را می‌توان متنوع و بیشتر کرد، تنها به آثار تاریخی، بادگیر‌ها و کوچه‌های زیبای قدیمی یزد نباید اکتفا کنیم، بلکه باید بر این جاذبه‌ها که وجود دارد، اضافه کرد. کویر یزد هم یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در سطح جهان به شمار می‌رود.

وی گفت: ما باید از میراث فرهنگی که مربوط به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی حفاظت و معرفی کنیم و مردم جهان را دعوت کنیم تا این آثار را ببینند و بدانند این ملت دارای سوابق مهمی بوده است.

وی گفت: هر گردشگری که به قطب‌های گردشگری ما در اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و سایر شهرها سر می‌زند واقعا مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما می‌شود و جهانیان می‌بینند که این ملت، ملتی است که بیش از 7هزار سال سابقه تاریخی دارد و آثار تمدنی آن در سرزمین ما آشکار است.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد که دولت تدبیر و امید طی 7 سال گذشته حرکت بسیار گسترده‌ای را برای ثبت آثار تاریخی، بازگرداندن اشیاء تاریخی از کشورهای مختلف در پی موفقیت‌های بزرگ حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و همچنین آماده کردن زمینه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی انجام داده است.

روحانی با اشاره به بخش‌هایی از گزارش وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اینکه طی 7 سال گذشته در زمینه ساخت هتل رشد 50 درصدی و در زمینه تخت‌های هتل‌ها و مراکز جذب گردشگر خارجی و داخلی رشد 46درصدی داشته‌ایم و در زمینه جذب گردشگر از 4 میلیون گردشگر به 8 میلیون گردشگر رسیدیم، بسیار آمار ارزشمندی است.

رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که با پایان دوران بیماری کرونا، شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور باشیم.

روحانی تقویت ورزش عمومی و ورزش قهرمانی در کشور را نیز از دیگر اولویت‌های دولت تدبیر و امید طی 7 سال گذشته برشمرد و گفت: ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی، پیست‌های مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم برای ارتقای ورزش کشور، اهتزاز پرچم ایران در مسابقات بین المللی و بردن نام ایران و نشان دادن توان و تکنیک ورزشکاران ما و از اینها مهم‌تر سلامت جوانان و مردم ما بسیار مهم است.

رئیس‌جمهوری به گسترش ورزش بانوان در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: من به گسترش ورزش بانوان کشور بسیار افتخار می‌کنم. ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سالهای گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

روحانی تصریح کرد: اسلام دین آزادی و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حضور فعال داشته باشند که نمونه آن در صحنه انتخابات کشور است.

رئیس‌جمهوری گفت: زنان ما در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچمدار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است. خانم‌های ما همه جا بحمدالله دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار