فعالیت 17 مرکز مشاوره انتخاب رشته در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان اعلام کرد با هدف گسترش عدالت آموزشی در مناطق دور و نزدیک استان تعداد ۱۳۳ نفراز روان شناسان ومشاوران مدارس در ۱۷ پایگاه انتخاب رشته در سراسر استان خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده های آنان ارائه می دهند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 17 مرکز مشاوره انتخاب رشته در سیستان و بلوچستان

مهدی سرگزی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته آموزش و پرورش استان در حوزه معاونت پرورشی و اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی در بحث انتخاب رشته خدمات تخصصی به داوطلبان ارائه می‌کند، اظهار کرد: ‌۱۷ پایگاه مشاوره انتخاب رشته کنکور در سطح استان در شهرهای زابل، زاهدان، خاش، سراوان، سیب وسوران، مهرستان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، کنارک، چابهار فعالیت خود را از امروز آغاز کرد ه اند .

وی افزود:‌ در هر منطقه و شهرستان پر جمعیت آموزش و پرورش حداقل یک پایگاه انتخاب رشته فعال است، در این پایگاه‌ها خدمات انتخاب رشته با دقت و شناخت کامل از وضعیت پذیرش دانشگاه‌ها توسط کارشناسان مشاوره تحصیلی ارائه می‌شود .

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: در شهر زاهدان چهار پایگاه انتخاب رشته داریم .

سرگزی تصریح کرد: در پایگاه‌‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش خدمات مشاوره به صورت ویژه ارائه می‌شود. ابتدا مشاوره فردی به داوطلبان ارائه می‌شود و پس از آن بر اساس فرم‌های تکمیل شده از سوی داوطلبان، علاقه‌مندی‌ آنها به رشته، شهر و دانشگاه‌ها مشخص می‌شود و براساس ترازهای کسب شده انتخاب رشته مجازی توسط نرم افزار انجام می‌گیرد .

وی بیان کرد: ‌در مرحله بعد توصیه‌هایی به دانش آموز شده و اولویت بندی رشته‌ها برای داوطلب مشخص می‌شود اما در نهایت این داوطلب و خانواده او هستند که کار نهایی انتخاب رشته را انجام می دهند و تصمیم گیری می کنند .

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان با توصیه به خانواده‌ها مبنی بر اینکه برای انتخاب رشته دقت کافی را داشته و مراقب باشند فریب مؤسسات غیرتخصصی را نخورند،‌ گفت:‌ در ایام انتخاب رشته دانشگاهی، مؤسسات و آموزشگاه‌هایی هستند که بدون آگاهی لازم اقدام به مشاوره می‌کنند و با تبلیغات وسیع می‌توانند خانواده‌ها را جذب کنند .

سرگزی افزود: هدف از ایجاد پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری توسط آموزش و پرورش، جلوگیری از اغواگری مراکز غیرعلمی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت آنها در راستای کسب موفقیت‌های تحصیلی است .

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: هزینه مشاوره انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش، خیلی کمتر از مراکز غیردولتی است که این امر به خاطر کمک به دانش آموزان وخانواده ها است.

وی به اهمیت علاقه فرد در انتخاب رشته اشاره کرد و گفت: شرایط تغییر رشته در دانشگاه بسیار سخت است، بنابراین والدین و دانش آموزان باید دقت لازم در این زمینه داشته باشند تا منجر به تغییر رشته نشود و مسائلی نظیر هزینه‌های دانشگاه که رشته روزانه است یا شبانه، غیرانتفاعی، داشتن خوابگاه، ایاب و ذهاب و ... در نظر گرفته شود تا در مراحل بعدی باعث نگرانی و احتمالاً انصراف از تحصیل نشود .

گفتنی است هزینه استفاده از خدمات مشاوره ای انتخاب رشته پایگاه ها (از قبیل انتخاب رشته رایانه ای، مشاوره فردی و خانوادگی، و … در دو جلسه در دو روز) بسیار کمتر از آموزشگاه‌ها و مراکز غیردولتی است؛ همچنین به میزان پنجاه درصد تخفیف برای فرزندان معظم شهدا در نظر گرفته شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار