نشست ستاد بحران شهرستان تالش برگزار شد

روند عادی سازی شرایط شهرستان سیل زده تالش ادامه دارد

رشت ( پانا) - در نشست ستاد بحران شهرستان تالش تمهیدات لازم برای رفع مشکلات این شهرستان سیل زده اتخاذ شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
روند عادی سازی شرایط  شهرستان سیل زده تالش ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان عصر امروز در نشست ستاد بحران تالش، گفت: در جریان سیل اخیر تالش راه ارتباطی، برق، آب و گاز 50روستای سیل زده این شهرستان قطع شد که با تلاش نیروهای امدادی مسیر ارتباطی 48روستا بازگشایی و برق و آب و گاز آن نیز وصل شد.

امیر مرادی از رفع مشکلات 2 روستای سیل زده باقیمانده با 30خانوار جمعیت در 2 روز آینده خبر داد و افزود: برای بازگشایی مسیر این 2 روستا به بولدوزر و ماشین آلات سنگین نیاز داریم که با هماهنگی بخش خصوصی و از محل اعتبارات مدیریت بحران استانداری تا 2 روز آینده مشکل اهالی این روستاها را رفع خواهیم کرد.

وی تخریب پل اصلی شهر تالش را مهمترین مشکل این شهرستان پس از وقوع سیل دانست و گفت: ماموران راهداری به کمک ماشین آلات، پس از یک روز تلاش توانستند آب را به سمت پایه ای از پل که سالم است هدایت کنند تا بتوانند عملیات مرمت و بازسازی 2 پایه دیگر پل که صدمه دیده است را آغاز کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیاز فوری شهر تالش را در شرایط کنونی، تجهیزات راهسازی اعلام کرد و گفت: از حوزه نظامی کمک خواستیم که امیدواریم با رسیدن به موقع این ابزار و ماشین آلات و با کمک همدیگر مشکلات مردم تالش را هرچه سریعتر رفع کنیم.

امیر مرادی افزود: قرار است امشب و فردا ماشین آلات سنگین از استان های اردبیل و قزوین نیز به تالش فرستاده شود.

فرماندار تالش هم در این نشست با اشاره به خسارت 170میلیارد تومانی سیل به شهرستان تالش، گفت: دیواره رودخانه و جاده دسترسی در خیابان زردپور چوبر حویق نیز تخریب و سبب بسته شدن مسیر شده است که در تلاشیم این مسیر بازگشایی شود.

عیسی مهدوی افزود: متاسفانه این سیل به بیش از 50 سر دهنه کشاورزی و همچنین دیواره های رودخانه ها در 11رشته اصلی رودخانه خسارت وارد کرد.

وی گفت: بیش از 100هکتار از مزارع و باغ ها، 2 واحد پرورش ماهی و یک واحد بسته بندی محصولات کشاورزی نیز در اثر سیلاب خسارت دیدند.

در ادامه حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با بیان اینکه اولویت نخست همه مسولان حل مشکلات مردم است، گفت: به طور جدی پیگیر مطالبات مردم هستیم و به زودی با حضور وزرا در تالش مشکلات را حل خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار