بیانیه سازمان دانش‌آموزی به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس ملت ایران، زمینه‌ساز بروز استعدادها و شکوفایی ظرفیت‌های ناپیدای مردم شد

تهران (پانا) - سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران مقارن با هفته دفاع مقدس و در لبیک به سخنان مهم اخیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در مراسم تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیانیه‌ای منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دفاع مقدس ملت ایران، زمینه‌ساز بروز استعدادها و شکوفایی ظرفیت‌های ناپیدای مردم  شد

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«‌إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»

خداوند وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.(سوره مبارکه رعد آیه ۱۱)

هنگامی که جهان توسط ظالمین رو به سیاهی می‌رفت، و جبهۀ ابلیس به دنبال گسترش و جهانی کردن حکومت خود بود، ناگهان، نور الهی از سرزمینی در مشرق ظهور کرد و انقلابی را رقم زد که هدف آن زمینه‌سازی حکومتی جهانی با حاکمی از تبار ابراهیم (علیه السلام) و خاندان اسماعیل (علیه السلام‌) بود.

مردی قیام کرد و مردمان را به سوی حق فراخواند و گرداگرد او مومنانی حلقه زدند که تند‌باد حوادث آنان را نمی‌لغزاند؛ شیاطین عالم که عرصه را برای تحقق اهداف شوم استعماری و استثمار ملت‌ها تنگ دیدند، تمامی یاران خود را فراخواندند، هرآنچه را که در توان داشتند، جمع کردند و به زعم باطل خود، عزم خود را بر سرنگونی آن جزم نمودند و سرانجام دو جبهه در مصاف با هم قرار گرفتند، تا به رسم سنت الهی ابتلاء، سره از ناسره تمیز یابد و راه‌های آسمان برای پرهیزکاران راستینی که از مدد دم مسیحایی حضرت روح‌الله(قدس سره الشریف) حیاتی دیگر یافته بودند و کالبد خاکی برایشان تنگ بود، گشوده شود.

جهاد، تلاشی همه جانبه و با تمام توان، در برابر یک چالش خصمانه است. دفاع مقدس ملت سرافراز ایران، زمینه‌ساز بروز استعدادها و شکوفایی ظرفیت‌های ناپیدای این مردم شد که از دل آنان هزاران لاله روشن از قبیل باقری‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، صیاد‌شیرازی‌ها تهرانی‌مقدم‌ها، حججی‌ها سلیمانی‌ها روییدند؛ تجربه دفاع مقدس به ما آموخت که پشت چهره بزک کرده غرب، صورت کریهی است که تنها زبان مذاکره با او، مبارزه و مقاومت است؛ این راهبرد اساسی علاوه بر تقویت روحیه خودباری، باعث بالابردن هزینه‌ها برای دشمن و عقب راندن او، ثمرات درخشانی از بالندگی و اعتلای مادی و معنوی را به بار خواهد نشاند.

امروز که چهل سال از آغاز دفاع مقدس می‌گذرد، همانطوری مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) فرمودند وظیفه داریم که هر چه از لحاظ زمانی از این واقعه عظیم دورتر می‌شویم، از حیث معرفتی بدان نزدیک‌تر شویم، خطر تحریفش را رفع کنیم و خوشه های معرفت و تعالی را چیده و به نسل های بعدی منتقل کنیم.

سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نهادی تربیتی و تشکیلاتی، بحول و قوه الهی، به سهم خود، بار این مسوولیت را بر شانه‌های خود غنیمت شمرده و در طلیعه گام دوم انقلاب و لبیک به اوامر حکیمانه ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام‌خامنه‌ای(مد ظله العالی) با عزمی جهادی و با چنگ زدن به فرهنگ نورانی، فرا زمانی و فرامکانی دفاع مقدس در راستای تربیت پیشتازان گام دوم انقلاب و پیشگامان تمدن نوین اسلامی گام بر‌خواهد داشت و توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت را به عنوان رمز پیروزی و سعادت، سرلوحه کار خود قرار خواهد داد. ان‌شاءالله

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار