کاظمی خبر داد: مشارکت ۲۰ هزار روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس سراسر کشور

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در راستای تقویت جریان تعلیمی تربیتی؛ بیان کرد ۲۰ هزار روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس سراسر کشور مشارکت فعال دارند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی خبر داد: مشارکت ۲۰ هزار روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ در گردهمایی استانی ائمه جمعه استان خوزستان با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه به عنوان مسئولان قرارگاه های فرهنگی؛ توضیح داد: ائمه جمعه و مجموعه تعلیم و تربیت کشور دارای دغدغه‌های مشترکی در حوزه های تربیتی، پرورشی و فرهنگی هستند که می بایست با استفاده از نقاط مشترک در راستای تقویت هرچه بهتر و بیشتر این ارتباط عملکردی گامهای اساسی و کلیدی برداشت.

وی در ادامه با برشمردن سیاست‌های کلیدی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس سراسر کشور؛ ترویج فرهنگ قرآنی و حرکت در راستای سنت و سیره معصومین از جمله مهمترین سیاست ها و رویکردهای مجموعه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان مدارس کشور؛ عنوان کرد: یکی از مهمترین حلقه های شکل گیری انس با قرآن توجه ویژه به حفظ قرآن است.

کاظمی در عین حال با اظهار اینکه آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی با جامعه روحانیت در همه سطوح دارد؛ توضیح داد: در راستای سیاست ترویج فرهنگ اقامه نماز بالغ بر ۲۰ هزار روحانی در امر اقامه نماز جماعت مدارس سراسر کشور مشارکت فعال دارند. همچنین ۴ هزار روحانی در قالب طرح امین در مدارس سراسر کشور مستقر هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه تعلیم و تربیت کشور از همه ظرفیت های خود برای تقویت ارتباط مدرسه، مسجد و منزل استفاده خواهد کرد تا سیاست های اصلی پرورشی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت این نهاد بیش از پیش تقویت شود. همچنین یکی دیگر از ماموریت های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش توجه به ارتقای مهارت های زندگی دانش آموزان در راستای افزایش تاب آوری آنها در برابر آسیب های اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات متولیان تعلیم و تربیت استان خوزستان، گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در راستای تقویت قرارگاه‌های تولید محتوای الکترونیکی در سطح مدارس کشور یکی دیگر از برنامه های اولویت دار مجموعه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار