با فرا رسیدن دوم مهر؛

برگزاری یادواره شهدای دوم مهر آموزش و پرورش آبادان

آبادان (پانا) - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پروش آبادان گفت: یادواره شهدای دوم مهر آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه شاهد خدیجه کبری (س) با حضور مسئولان شهری ، نظامی و انتظامی آبادان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهدای دوم مهر آموزش و پرورش آبادان

به گزارش پانا حبیب اله رمضانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز به شهادت رسیدن فرهنگیان آبادان در دوم مهر ۵۹ یادآور شد: آخرین روز از شهریور ماه سال 59 شهروندان آبادانی به ویژه دانش آموزان با استشمام بوی ماه مهر و فرا رسیدن آغاز فصل تعلیم و تربیت خود را برای بازگشایی مدارس آماده می کردند.

ساحل نشینان آبادان در 31 شهریور با صدای نا آشنا و هولناک آتشبار های نیمه سنگین و سنگین نظامی و اعلام رادیو آبادان با خبر شدند شهر مرزی آنان همانند تمام شهر ها و روستاهای مرزی ایران مورد هجوم نیرو‌های ارتش حزب بعث قرار گرفته و در آتش می سوزد.

او در ادامه توضیح داد: در دوم مهر همان سال فرهنگیان اداری به همراه شهید صمد صالحی ریاست اداره آموزش و پرورش آن وقت آبادان تشکیل جلسه داده بودند تا تصمیم مناسبی برای سال تحصیلی جدید اتخاذ کنند، اما در ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه پیش از ظهر توسط هواپیما‌های رژیم بعث عراق ساختمان آموزش و پرورش آبادان بمباران شد و این جلسه هیچگاه به پایان نرسید تا مصوبه آن درس ایثار و شهادت برای دانش آموزان باشد.

حبیب اله رمضانی یادآورشد: با شهادت رسیدن 24 نفر از فرهنگیان حاضر در جلسه و ریاست اداره آموزش و پرورش آبادان، کلاس های درس تعطیل شد اما دانش آموزان با گرفتن اسلحه به جای قلم از سرزمین مادری خود دفاع کردند.

رمضانی با اشاره به جانفشانی 400 شهید دانش آموز آبادان در دوران دفاع مقدس گفت: امروز با گذشت 40 سال از پرکشیدن شهدای آموزش و پرورش، چهره ساختمان سابق آموزش و پرورش آبادان در بوارده شمالی کاملا تغییر کرده است و پذیرای دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد خدیجه‌کبری (س) است.

او بیان کرد: تصاویر شهدای حادثه دوم مهر در نمایشگاه و موزه دفاع مقدس دبیرستان شاهد خدیجه کبری (س) وجود دارد و معلمان با مشاهده آنها به دانش‌آموزان خود درس مقاومت، ایثار و شهادت را در کنار تعلیم و تربیت آموزش می‌دهند و بی شک دانش آموزان آبادانی بویژه این دبیرستان به خوبی می دانند با علم آموزی و فراگرفتن آموزه های دینی می توانند به توانمند شدن کشور کمک کنند و با داشتن روحیه انقلابی و به کارگیری دانش در راستای عزتمندی کشور، استکبارستیزی را در عمل نشان دهند.

گفتنی است این مراسم با حضور استاندار خوزستان، امام جمعه آبادان برخی از مسئولین شهری، نظامی و انتظامی ، رزمندگان و یادگاران بمباران ساختمان آموزش و پرورش آبادان ، خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار