رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۷ ماه تلاش مجموعه دانشگاه در مقابله با کروناویروس ستودنی است

شیراز(پانا)-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی روزانه مدیریت بیماری کووید ۱۹، از هفت ماه تلاش شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه در مقابله با کروناویروس قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۷ ماه تلاش مجموعه دانشگاه در مقابله با کروناویروس ستودنی است

مهرزاد لطفی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)، با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور و منطقه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز همیشه در حوزه‌های مختلف به عنوان دانشگاه پیشرو بوده که توانسته موفقیت‌های مطلوبی به دست آورد تا جایی که برخی از دستاوردهای آن در سطح ملی الگوبرداری شده است.
او با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران‌های اخیر همچون سیل و زلزله خوش درخشید افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا، تمامی مجموعه دانشگاه در حوزه‌های مختلف دست به دست هم دادند تا اکنون این دانشگاه بار دیگر در مدیریت بزرگترین و خطرناکترین بیماری قرن موفق باشد.
لطفی با قدردانی از خانواده بزرگ علوم پزشکی شیراز به پاس همکاری در پیشبرد اهداف دانشگاه تاکید کرد: لازم است دانشگاهیان کماکان با همدلی، همکاری و مشارکت در مبارزه با کرونا و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی، در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری سهیم باشند و مردم را به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها تشویق کنند.
لطفی همچنین بار دیگر بر اهمیت سلامت کارکنان به ویژه تیم های درمانی تاکید کرد و نقش آنان را در ارائه خدمات مناسب و باکیفیت ارزشمند خواند.
رییس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی آخرین وضعیت مبتلایان و جانباختگان در استان، بر ضرورت پیگیری تیم های بهداشتی درمانی ستاد دانشگاه با توجه به افزایش ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید۱۹ در شهرستان ها تاکید کرد.
او همچنین با بررسی روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، اجرای مصوبات قبلی و ارزیابی میزان اشغال تخت های بیمارستان ها، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص فعالیت حوزه های مختلف مانند روند پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، فرآیندهای مراقبت بهتر از بیماران، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های مختلف استان و روند انجام تست های تشخیصی توضیحاتی ارائه کردند.
یکصد و شصت و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، امروز دوم مهر، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار