تازه‌ترین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از زبان ملانوری

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تازه‌ترین مباحث و‌ مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تازه‌ترین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از زبان ملانوری

حمید ملانوری در نشست عصر امروز خود با خبرنگاران و درباره تازه‌ترین مصوبات کمیسیون ماده احزاب با بیان اینکه امروز پنجمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد، گفت: در راستای سیاست‌های وزارت کشور در ارتباط هرچه بیشتر با گروه‌های سیاسی کشور و استفاده از اندیشه‌ها و نظرات آن‌ها و نیز استفاده از حضور فعالان سیاسی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور نشست‌های حزبی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که روز گذشته دومین نشست با حضور ۱۶ نفر از دبیران کل احزاب و با حضور معاون کل سیاسی وزارت برگزار شد؛ تا پایان سال نیز مرتب این نشست‌ها را خواهیم داشت و برخی از این نشست‌ها با حضور وزیر کشور برگزار خواهد شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: امروز در ابتدای جلسه موضوع جدیدی جدای از پرونده‌هایی که در جلسه از سوی احزاب درخواست می‌شوند، مطرح شد؛ آن هم راهبرد نحوه نظارت بر فعالیت‌های حزبی کشور بود. براساس قانون، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دو وظیفه مهم دارد وظیفه اول رسیدگی به تقاضاها و بررسی پرونده‌ها و نهایتاً صدور پروانه فعالیت برای احزاب و گروه‌های سیاسی و دوم نظارت بر فعالیت‌های حزبی در کشور است‌. براساس برنامه‌ای که امروز مطرح شد همه اعضای کمیسیون بر این عقیده بودند که باید به نحوی عمل کنیم که زمینه فعالیت برای همه کسانی که علاقه‌مند به فعالیت سیاسی در کشور هستند، فراهم شود؛ به ویژه در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی و براساس سیاست‌های ابلاغی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلیه فعالان سیاسی با هر دیدگاهی باید بتوانند در صحنه حضور فعالانه داشته باشند و از حضور آن‌ها استفاده شود، این موضوع به طور جدی مطرح شد و در جلسات بعدی به آن خواهیم پرداخت و براساس اصول قانون اساسی تلاش می‌کنیم این فضا را فراهم شود.

وی افزود: برگزاری مجمع عمومی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب اعتماد ملی موضوع دیگر این جلسه بود که بعد از بررسی‌های لازم، انتخابات مورد تایید قرار گرفت ولی صلاحیت سه نفر از اعضای شورای مرکزی احراز نگردید. همچنین درخواست یکی از دبیران کل احزاب ملی درباره مشکل پیش آمده درباره صلاحیت دبیرکل در جلسه مطرح شد، اما تصمیم‌گیری به جلسه بعد موکول شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: در جلسه امروز با توجه به اینکه در مطلع گام دوم و همچنین در سال پایانی دولت دوازدهم هستیم به عنوان یک فعالیت سیاسی مهم، انتخابات سال ۱۴۰۰ را برگزار می‌کنیم، به موضوع احزاب و فعالیت‌های سیاسی در فضای کشور مفصل پرداخته شد و اهمیت نگاه این موضوع با توجه به نگاه بازی که وزارت کشور دارد، دستور کار بعدی کمیسیون خواهد بود.

ملانوری در پایان گفت: بررسی صلاحیت شعب استانی و تصمیم‌گیری درباره تعداد احزاب در جبهه‌ها، از دیگر موضوعات و دستور کارهایی بود که به جلسه بعد موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار