امروز: پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 22:10 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا اجتماعی

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران

برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت

برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت

9/23/2020 3:16:00 PM
9/23/2020 3:16:00 PM
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 15:16
آرش میلانی

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت، تاکید کرد انجام معاینه فنی سختگیرانه‌تر و اعمال کنترل دقیق سازمان حفاظت محیط زیست بر صنعت خودروسازی، افزایش مشارکت مردم برای پیاده‌روی و استفاده از حمل و نقل عمومی در بهبود کیفیت هوای شهر تهران موثر است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی در مورد آلودگی هوای تهران و روز جهانی بدون خودرو گفت: تهران به خاطر شرایط توپوگرافی و شکل‌گیری ساختارهای شهری، شهر دوستدار دوچرخه نیست بلکه شهری خودرو محور است اما استفاده از حمل و نقل پاک و دوچرخه بخشی از مد حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه سهم تهران در استفاده از مد دوچرخه بسیار اندک است، اظهارکرد: سعی مدیریت شهری در دوره پنجم این است که مد دوچرخه جایگاه خود در شهر تهران پیدا کند. بخشی از شهروندان در سطح شهر از دوچرخه استفاده می‌کنند و به همین خاطر محل‌هایی برای عبور و مرور دوچرخه‌سواران در بوستان‌ها و معابر در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره سهم دوچرخه در حمل و نقل شهری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا است که سهم دوچرخه در سال ۱۴۰۲ به یک و نیم درصد برسد. هم‌اینک سهم استفاده از دوچرخه هشت دهم درصد است در حالی این میزان تا سه سال پیش حدود سه دهم درصد بود.

حسینی میلانی درباره پیامدهای لغو طرح ترافیک در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: در مقطعی که طرح ترافیک لغو شد، شاخصه آلودگی هوای تهران در مرکز شهر تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی درباره برنامه مدیریت شهری برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوای تهران اظهارکرد: شهرداری تهران به صورت رسمی برنامه‌ای در این باره اعلام نکرده اما در حال برنامه‌ریزی در این باره است. آن گونه که من اطلاع دارم افزایش ظرفیت معاینه فنی، همکاری بیشتر با پلیس راهور برای کنترل ترافیک جزو این برنامه است.

این عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت حمل و نقل عمومی اظهارکرد: شهرداری در بحث حمل و نقل عمومی در مضیقه است البته با ورود اتوبوس‌های جدید وضعیت بهتر می‌شود ولی هم‌اکنون شرایط سختی داریم. عمده برنامه هم‌اکنون افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی است.

حسینی میلانی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری هم‌اکنون در حال پیگیری این موضوع هستند و اخیرا هم شهردار تهران نامه‌ای به دفتر رهبری انقلاب نوشته است و از ایشان برای استفاده از صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان جدید اتوبوس و واگن مترو استمداد کرده است.

وی درباره کمک دولت به شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی یادآور شد: دولت عملا برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکنون کمک لازم را نکرده است و شهرداری هم بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره میزان کمک درخواستی شهرداری از دفتر رهبری از محل صندوق توسعه ملی اظهار کرد: برای خرید ۱۰۰۰ اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو، مبلغی حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

حسینی میلانی درباره راهکار پیش‌بینی آلودگی هوا در ایام پاییز و زمستان گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران می‌تواند ۴۸ ساعت آتی را پیش‌بینی کند که ناکافی است. سازمان هواشناسی هم باید به امکانات لازم برای این امر تجهیز شود.

به گفته این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، بر اساس برآوردها هزینه تعطیلی شهر تهران روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و استانداری تهران به عنوان متولی اصلی تصمیم‌گیری مقابله با آلودگی هوا درصدد بهینه کردن شرایط در برابر آلودگی و عدم تعطیلی است اما در فصل پیش رو باید سختگیرانه‌تر در مورد آلودگی هوا برخورد کرد و وزن اصلی را به سلامتی مردم در شرایط کرونایی داد.

وی درباره تاثیر فضاهای سبز بر مقابله با آلودگی هوا اظهارکرد: وقتی در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران صحبت می‌کنیم، باید فضاهای سبز را به دو بخش تقسیم کرد؛ یک بخش، باغات باقی مانده است که شورای شهر با لغو مصوبه برج باغ جلوی تخریب بیشتر باغات را گرفت.

حسینی میلانی افزود: بخش دیگر فضاهای سبز عمومی است که شورای پنجم تصویب کرده است از محل جرایم قطع درختان به میزان سرانه فضای سبز محلات کم‌برخوردار افزوده و باغات آن محلات را خریداری و به فضای سبز عمومی تبدیل کرد تا تعادلی در میزان فضای سبز شمال و جنوب شهر تهران هم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت، تصریح کرد: انجام معاینه فنی سخت‌گیرانه‌تر و اعمال کنترل دقیق سازمان حفاظت محیط زیست بر صنعت خودروسازی، افزایش مشارکت مردم در سهم پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی در بهبود کیفیت هوای شهر تهران موثر است.

میلانی دوره آلودگی هوای شهر تهران را ۱۲۰ روز برشمرد و خاطرنشان کرد: نبرد ۱۲۰ روزه سختی را در پیشرو داریم که از ابتدای آبان آغاز و تا پایان بهمن ادامه دارد. به همین خاطر ضروری است هر شهروند به نوبه خود در کاهش آلودگی هوای شهر تهران تلاش کند.

آلودگی هوا شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی
اخبار مرتبط
  • علیخانی: برخی خطوط اتوبوسرانی تعطیل شد؛ با بحران مواجه هستیم

  • شهر تهران با آلودگی صوتی، هوا و خاک دست به گریبان است

  • نگرانی از خشک شدن باغ 27 هزار متری «ادونتیست» در تهران

  • انتقاد از از قرائت بیانیه علیه معاونت اجتماعی شهرداری وکمیسیون اجتماعی شورای شهر در شورا

  • لیست املاک واگذار شده شهرداری شفاف‌سازی شده؛ می‌دانیم املاک دست چه کسانی است

  • بازدید سرزده نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدارس شهر تهران

  • حق‌شناس: لایحه «اصلاح ساختار شهرداری تهران» با مصوبه شورا همخوانی ندارد

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • تولد کودکی با دو دهان

  • مرگ دردناک کودک در مراسم جن‌گیری

  • در صورت عدم حضور فرهاد مجیدی در استقلال؛ اتفاق جذاب برای استقلالی‌ها در راه است

  • آخرین خبر درباره سرمربی جدید استقلال؛ انتخاب آقای خاص قطعی است

  • نمایشگاه دستاوردهای تدریس مجازی دانش آموزان در آباده

  • نشانه سرطان چشم چیست؟

  • ۸۵۲۵ مبتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

  • اقدام گروهک‌های تروریستی در حمله به کارکنان مهندسی سپاه در منطقه سراوان

  • کاپیتان جنجالی استقلال از حضور در این تیم انصراف داد

  • پس از نیم فصل حضور؛ قرارداد مهاجم پرسپولیس فسخ شد

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 14 اسفندماه

  • دستیارهای فرهاد مجیدی در استقلال معرفی شدند

  • دیدار مشاور امنیتی انتظامی وزارت کشور عراق با وزیر کشور

  • افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

  • جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز 1400

  • بازدید از حمام تاریخی اسماعیلیون و بازسازی پل تاریخی کن

  • ساختن یک شهروند جهانی وظیفه خطیر امور تربیتی است

  • حمایت آمریکا از عقب نشینی تروئیکای اروپا در شورای حکام

  • وزیر نفت: بازار نفت در شرایط فعلی با ثبات است

  • سازمان ملل: تحریم های یکجانبه آمریکا منجر به نقض شدید حقوق بشر است

  • سیدحسن خمینی: بها دادن به جوان ها توجه به آرمان هاست

  • معاون آتی پنتاگون: حل مساله هسته‌ای ایران سکویی برای سایر موارد است

  • رئیس جمهور: سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی ممنوع است

  • رهبر انقلاب درگذشت آقای حاج محسن آقا قلهکی را تسلیت گفتند

  • محموله واکسن روسی ترخیص شد

  • موافقت با راه‌اندازی «شبکه دانشگاه‌های اکو»

  • ۳۱ رام قطار مترو تهران نیازمند تعمیرات اساسی است

  • اتصال منطقه در گروه توسعه قطار تهران- استانبول-اسلام‌آباد است

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 15 اسفندماه اعلام شد

  • ۱۴۰۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شد

  • معاون اول رییس جمهوری به رییس دانشگاه تهران تسلیت گفت

  • 40 روزه خودروهای فروش فوق‌العاده تحویل داده می شود

  • سردار دهقان: کشور با تجربه چهل و دو ساله از شرایط فعلی عبور خواهد کرد

  • دیدار سفیر ایران با رئیس پارلمان لبنان

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم