گمرک بیله سوار در ایام کرونا بصورت شبانه روزی فعال است

اردبیل(پانا)- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل خبر داد فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت های این نقطه مرزی است.

کد مطلب: ۱۱۲۵۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
گمرک بیله سوار در ایام کرونا بصورت شبانه روزی فعال است

به گزازش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله سوار گفت: عدم اجازه خروج به کامیون‌های حامل بار صادراتی در گمرک کشور مقابل و ترانشیپ آن کالا‌ها به کامیون‌های کشور همسایه و عودت کامیون‌های ایرانی به گمرک بیله سوار از جمله مسایلی است که باید با ورود طرفین برطرف شود.

او افزود: نبود آزمایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار ایکس ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی گرمی، بیله سوار و کمربندی بیله سوار جز مواردی است که نیاز به توجه بیشتر مسوولان کشوری دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل عدم شفافیت قوانین و ضعف سایر زیر ساخت‌ها را از مشکلات گمرک مرزی بیله سوار دانست و گفت: با حل مسایل مطروحه این گمرک ظرفیت بسیار بالایی جهت صادرات و واردات برای کشور دارد و با وجود وضعیت کرونایی حتی یک روز تعطیل نشده است.

عزیزی ضمن قدردانی از اعضای کمیته قیمت گذاری تصریح کرد: اعضای کمیته دائمی قیمت گذاری پایه کالا‌های صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

او ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب زمینی از ۲۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار موافقت کرده که امیدواریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی ۵ قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه وضعیت گمرکات استان و واردات و صادرات در یک سال گذشته و همچنین ۵ ماهه اول امسال نسبت به سایر مناطق مطلوب بوده است افزود: با وجود محدودیت‌ها و ممنوعیت های کرونا و تحریم‌های ظالمانه کشور طبق آمار حمل و نقل پایانه‌های استان رتبه قابل توجهی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار