بررسی مشکلات بهداشتی مدارس در تعامل با مراقبین سلامت منطقه ۱۳

تهران(پانا)- لیلا رضایی، کارشناس سلامتی و تندرستی منطقه ۱۳ از جلسه ای که با مراقبین سلامت با موضوع بررسی مشکلات بهداشتی مدارس و رعایت پروتکل ها در شرایط شیوع بیماری کرونا در منطقه تشکیل شد سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات بهداشتی مدارس در تعامل با مراقبین سلامت منطقه ۱۳

لیلا رضایی در گفت و گو با پانا گفت: با عنایت به بخشنامه اداره کل شهر تهران در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، مراقبین سلامت باید نسبت به سال‌های گذشته حساسیت بیشتر و توجه کامل داشته باشند؛ همچنین نقش خانواده ها هم در این زمینه حائز اهمیت است.
رضایی گفت: مدارسی که مراقبین سلامت دارند در تهیه اقلام بهداشتی، ماسک، دستگاه ضد عفونی محلول ضد عفونی تب سنج پیگیر باشند، با توجه به اینکه مراقبین سلامت برای ورود به سامانه شاد دارای مشکل هستند و هنوز تعریف نشده اند باید در کانال کلاسی یا کانال مدرسه عضو شوند و با فعالیت ها و برنامه های متنوع مانند "پیام بهداشتی، اسلاید، کلیپ و .... " از طریق شبکه شاد فعال شوند.
وی افزود: در صورت مشاهده همکار و دانش آموز مبتلا، فرم آمار مبتلایان به کرونا روزانه تکمیل شود و به کارشناسی بهداشت ارسال شود.
او گفت: در این جلسه ابلاغ مراقب سلامت به همکاران داده شد و محلول ضدعفونی، پوستر بهداشتی، در بین مراقبین سلامت توزیع شد.
رضایی گفت در مدارس برای دانش آموزانی که میخواهند وارنیش تراپی داشته باشند از طریق کانال مدرسه اطلاع رسانی شود؛ مدارس باید در سامانه نظارت وارد شده و فرم اطلاعاتی مربوط به کرونا، به صورت روزانه تکمیل شود.
وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط شرق که در این اواخر از مدارس منطقه بازدید کرده بودند، موارد و مشکلاتی را به کارشناسی بهداشت منطقه ارائه دادند؛ و در جلسه مراقبین سلامت، به بحث و گفتگو پرداخته شد.
لیلا رضایی در پایان گفت: آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه را برای آموزش دانش آموزان مساعد کرده است. خانواده ها هم می توانند با شرایط روحی و روانی مناسب و آماده سازی فرزندان در موفقیت دانش آموزان نقش داشته باشند و اضطراب فرزندان را کاهش دهند تا آنها با آرامش بیشتری در کلاس های حضوری و غیر حضوری شرکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار