الگوها و تجربه‌های موفق به تلویزیون می‌آیند

تهران (پانا) - دومین فراخوان برنامه تلویزیونی «اتم» منتشر شد

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
الگوها و تجربه‌های موفق به تلویزیون می‌آیند

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی «اتم»، هدف این برنامه شناسایی و معرفی الگوها و تجربه‌های موفق مردمی است که در زمینه حل مسائل و کمک به پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند.
گفتنی است در اولین فراخوان این برنامه که از طریق شبکه‌های استانی سیما در سراسر کشور و نیز شبکه‌های اجتماعی پخش شد، بیش از 3000 نفر شرکت کردند. از میان این تعداد شرکت‌کننده در فراخوان، 1000 مورد در مرحله اول ارزیابی، دارای شاخصه‌های تعیین شده شناسایی شدند تا در مرحله دوم برای انتخاب 310 الگوی برتر در سطح استانی به رقابت بپردازند.
ملاک‌های اساسی برای انتخاب هر فرد یا گروه به‌عنوان یک «اتم»، مردمی بودن، قابلیت تکثیر و توزیع بودن اقدامات و شیوۀ کاری الگوها و نیز شاخصه خلاقیت است.
قابل ذکر است ویژگی خاص این برنامه نداشتن محدودیت در حوزه‌های فعالیت برای اتم‌ها است؛ به این شکل که هر شخص یا گروهی که توانسته مسئله یا مشکلی را در هر زمینه‌ای از جمله سبک زندگی، محیط زیست، سلامت، اشتغال و یا هر حوزه دیگری در سطح خانواده، محله، شهر یا کشور با مشارکت دیگران و به‌شیوه‌ای خلاقانه‌ حل نماید، می‌تواند تجربۀ موفق خود را با شرکت در این برنامه به همۀ مردم معرفی کرده و با حمایت بنیاد نوآوری‌های اجتماعی این الگو را تکثیر نماید تا به این ترتیب امید تازه‌ای به روح ایران عزیز تزریق شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند با ارسال جمله «من یک اتم هستم» به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۳۳۹ ثبت‌نام کنند؛ امکان ثبت‌نام همچنین در سایت برنامه «اتم» به نشانی www.atomtv.ir و شماره ۰۹۹۰۱۱۵۲۳۳۹ در شبکه‌های اجتماعی فراهم شده است. پس از ثبت‌نام از طریق روش‌های ذکرشده، از طرف دبیرخانه برنامه «اتم» با متقاضی تماس گرفته شده و پس از تأیید به مرحله استانی معرفی می‌شود.
لازم به توضیح است؛ در مرحله استانی هر «اتم» ضمن معرفی فعالیت خود در شبکه استانی مورد نظر، در معرض رأی مردمی و داوران محلی قرار می‌گیرد و 10 اتم برتر هر استان به مرحله کشوری راه خواهند یافت. بر اساس مراحل طی شده در فراخوان نخست، آبان‌ماه امسال 31 الگو و تجربه موفق در 31 استان که با انتخاب اولیه هیئت داوران و رأی مردم مشخص شده‌اند معرفی خواهند شد؛ سپس برنامه اصلی در یکی از شبکه‌های سراسری سیما از آذر تا بهمن‌ماه پخش خواهد شد تا به این ترتیب سه اتم برترسال 99 مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار