معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا

توافق «پادگان 06» منتفی نشده است

گلپایگانی: آرزو داشتیم «بوستان ارتش» در هفته دفاع مقدس افتتاح شود

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام اینکه توافق پادگان 06 منتفی نشده است، گفت آرزوی ما این بود که بوستان ارتش در هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
توافق «پادگان 06» منتفی نشده است

پروژه تعیین تکلیف پادگان 06 سال‌های قبل کلید خورد و قرار بود برج های سربه فلک کشیده زیادی در این 50 هکتار ساخته شود؛ اما با روی کار آمدن پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران، ماجرا تغییر کرد. وی زمانی که به عنوان کاندیدای صندلی سبز شهرداری تهران به بیان برنامه‌های خود می‌پرداخت اعلام کرد می‌خواهد درهای پادگان 06 را به عنوان یک بوستان عمومی به روی مردم تهران باز کند. پیش از تابستان امسال آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری برگزار شد تا مفاد تفاهمنامه ارتش و شهرداری تهران اجرا شود.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز از تلاش برای بازگشایی بوستان ارتش در هفته دفاع مقدس خبر داده بود اما اواخر تیرماه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از منتفی شدن تفاهمنامه ارتش و شهرداری درخصوص پادگان 06 به دلیل اعتراض اعضای شورا خبر داد. البته پس از اظهارات محسن هاشمی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد که منتفی شدن توافق پادگان ۰۶صحت ندارد. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران اخیرا در مصاحبه‌ای درباره آخرین وضعیت پادگان ۰۶ و برنامه‌های شهرداری تهران در همکاری با ارتش گفت: «من به شخصه اطلاع جدیدی از اینکه ارتش خواسته جدیدی را در رابطه با این پروژه مطرح کرده باشد، نشنیدم و به نظر می‌رسد که کل پروژه فعلا متوقف است، اما چرایی این مساله براى ما مشخص نیست.»

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با پانا درباره اظهارات سخنگوی شورای شهر تهران مبنی بر متوقف شدن پروژه پادگان 06 اظهار کرد: «موضوع پادگان 06 فرایندی طولانی مدت بوده است. توافق صورت گرفته با ارتش، پس و پیش‌هایی داشته است و اکنون در جایی قرار گرفتیم که از منظر حقوقی، قانونی و شهرسازی، توافق 06 توافق محکمی است.»

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: «به طور حتم اجرای توافق‌نامه پروژه بزرگ مقیاسی در حد پادگان 06، چه بخشی که در اختیار ارتش است و چه بخشی از آن که قرار است در اختیار شهرداری تهران باشد، به بررسی همه جوانب نیاز دارد که این مساله از سوی ارتش در حال پیگیری است و اصلا موضوع اینکه گفته شود، توافق منتفی شده مطرح نیست.»

وی گفت: «ارتش توافق‌نامه‌ای نوشته است و سابقه ارتش نشان می‌دهد که بر توافقی که نوشته پایبند است و شهرداری تهران نیز بر این توافق پایبند است. البته آرزوی ما این بود که در هفته دفاع مقدس این اتفاق بیفتد ولی برای انجام یک کار بزرگ باید مداومت و حوصله داشت و مدارا کرد تا پروژه انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار