معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز پویش مهر عاطفه ها با شعار "مهر همدلی" با اولویت فضای مجازی و شبکه شاد

تبریز(پانا) - جلسه هم اندیشی پویش مهر عاطفه ها با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و رئیس سازمان دانش آموزی استان در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پویش مهر عاطفه ها با شعار "مهر همدلی" با اولویت فضای مجازی و شبکه شاد

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: این هفته یاد آور ایثار، شهادت، جانفشانی و ایستادگی مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: عبور از شرایط بحران و سخت با درس گرفتن از دوران دفاع مقدس و سبک و روحیات آن دوران امکان پذیر است.

این مقام مسئول گفت: در مرحله اول کمکهای مومنانه ۵ ناحیه آموزش و پرورش تبریز بسیار درخشیدند و مرحله دوم را نیز آغاز کرده اند. تا کنون این کمکها با ۲ میلیارد تومان که به صورت نقدی جمع آوری شده است و نیز ۲ هزار بسته معیشتی به همراه ۵۰ الی ۶۰ تبلت در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی ضمن بیان اینکه خدای متعادل ما را برای رسیدن به موفقیت و ظهور و بروز استعدادها آفریده است، گفت: برای رسیدن به این موفقیت ها باید فضا وجود داشته باشد و یکی از این فضاها یاری رساندن به همنوع در اشکال مختلف است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: هدایت اخلاقی و نشان دادن راه راست نیز نوعی کمک رسانی است و انتخاب کردن راه راست بالاترین یاری به فرد است.

وی ادامه داد: اگر فردی به دست شما هدایت شود از تمام دنیا بالاتر و باارزشتر است. انسانها در خیر و نیکوکاری به هم متصل هستند. اخلاق ناسالم یک نفر می تواند جامعه ای را آلوده کند.

علمی خاطر نشان کرد: ویروس کرونا به فقیر و غنی رحم نمی کند و شامل تمام خانواده هاست و کار ما بسیار سخت تر از قبل شده است زیرا در این موقعیت افزایش آسیبهای اجتماعی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه فقیر، فقیرتر شده اند گفت: در این شرایط سخت گرسنگان گرسنه تر شده اند و حاشیه نشینی بدتر شده است و وضعیت مراجعات به ادارات زیادتر. در برابر این معضل باید ابتدا مشکل را دریابیم و سعی کنیم با روشهای مختلف مشکلات را کم کنیم و از ابعاد آن بکاهیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: دولت بخشی از وظایف کمک رسانی را انجام می دهد ولی نمی توان تنها به آن امیدوار بود. باید آحاد مردم کمک کنند و این وظیفه ماست که مردم را ترغیب کنیم تا مانند زمان دفاع مقدس کمک رسانی مردمی انجام گیرد.

وی با یاد آوری این مطلب که جشن عاطفه ها سالهای قبل در آستانه بازگشایی مدارس انجام می گرفت گفت: امسال باید در فضای مجازی و با فراخوان های عمومی برای کمک این کار را انجام دهیم. تبلیغات بیشتر در فضای مجازی مهم است.

علمی به نقش معلمان در ایجاد انگیزه کمک رسانی دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: اگر در زمان جنگ ۳۶ هزار دانش آموز شهید دادیم همه می دانیم که آنان دست پرورده معلمان و حاصل تربیت آنان بودند. پس در این جنگ کرونایی هم نیاز به یاری معلمان داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز نیکوکاری تربیت با همکاری کمیته امداد برای آبرو داری فرزندان جامعه و نسل آینده این کشور تلاش می کند. مردم پایه اصلی کشور هستند و با حرکت مردم، مشکلات حل می شود. امروز در بحران هستیم و باید از پتانسیل خیرین در این برهه زمانی یاری جوییم.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه گفت: امسال بنا به شرایط موجود کرونایی حاکم در جامعه پویش مهر عاطفه ها با شعار "مهر همدلی" با اولویت فضای مجازی و شبکه شاد برگزار می شود.

صمد علیزاده افزود: ملاک عمل و اجرا در آموزش و پرورش مستندسازی است. زمان پویش امسال برخلاف سالهای قبل مدت دار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: پویش مومنانه در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری انجام می شود و در کنار آن پویش مهر عاطفه ها از برنامه های سازمان دانش آموزی است که همه ساله در حال اجراست.

رئیس مراکز نیکوکاری کمیته امداد نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اهمیتی که پویش شور عاطفه دارد و برخلاف انتظار ما، امسال با شیوه های مجازی بالغ بر ۵۰ درصد رشد درآمدهای مردمی را داشتیم.

وی با بیان اینکه 13 هزار دانش آموز در استان تحت پوشش کمیته امداد است و به ملزومات آموزشی، مخصوصا بیش از ۵ هزارتبلت نیاز شدید برای این عزیزان وجود دارد افزود: تفاوت شناخت از دانش آموزان نیازمند در نواحی مختلف تبریز وجود دارد و باید تعریف مشترکی از دانش آموز نیازمند داشته باشیم. سیستم جامع شبکه های مردمی باعث می شود تا به یک دانش آموز چندین بار از سوی ارگانها و موسسات مختلف کمک نشود و کمکها به صورت عادلانه بین دانش آموزان توزیع شود.

رضائیان عنوان کرد: تا سال ۹۷ سیر نزولی در آمار خانواده های زیر فقر داشتیم، ولی با آغار کرونا 20 هزار خانواده زیر خط فقر رفتند و زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

وی ارتباط معلمین با دانش آموزان را بهترین راه برای شناسایی دانش آموزان نیازمند دانست و افزود: رفع نیازمندیهای فرهنگی و عاطفی دانش آموزان به کمک و تعامل دو دستگاه آموزش و پرورش و کمیته امداد نیاز دارد. نسل آینده و آسیب پذیر جامعه در این میان باید در اولویت اول توجه باشند.

این مقام مسئول در پایان اعلام کرد: سال قبل از 760 دانش آموز کلاس دوازدهم که تحت پوشش کمیته امداد استان بودند، ۱۰۵ قبولی کنکور داشتیم و ۴ نفر از این تعداد نیز در استان رتبه زیر صد کنکور را از آن خود کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار