رخشانی مهر خبر داد

آخرین وضعیت سرانه دانش‌آموزی در کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد استان‌هایی همچون یزد و ایلام دارای بیشترین سرانه دانش‌آموزی هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت سرانه دانش‌آموزی در کشور

مهرالله رخشانی مهر، در مصاحبه با بخش ویژه «باسخنگویان» برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با ارائه گزارشی از وضعیت تجهیز و نوسازی مدارس سراسر کشور و برخی از اقدامات این سازمان با کمک خیرین برای افزایش فضای آموزشی کشور گفت: استان‌هایی همچون یزد و ایلام دارای بیشترین سرانه دانش آموز هستند و استان‌هایی همچون البرز، سیستان و بلوچستان ،آذربایجان غربی و تهران دارای کمترین سرانه دانش آموز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع در در ۱۰ استان کشور مجموعه سرانه دانش آموزان ما زیر خط میانگین هستند و ۲۱ استان بالای خط میانگین محسوب می‌شوند، گفت: از سال ۱۳۹۶ در حوزه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور اتفاقات خوبی رخ داد و سازمان برنامه و بودجه اقدام به تامین سهم دولت در پروژه های مشارکتی این حوزه با خیرین کرده است.

رخشانی مهر با اشاره به برخی از اعتباراتی که برای توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده است، افزود: چهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمان حوزه‌هایی هستند که لازم است توجه ویژه‌ای به آنها برای افزایش سرانه دانش آموزی صورت بگیرد و خوشبختانه خیرین نیز در آنجا حضور دارند.

وی افزود : مثلاً کمک خیرین در سال ۱۳۹۸ به استان سیستان و بلوچستان در این ارتباط ۷۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: برای استان تهران که جز مناطقی است که از سرانه کمی برخوردار است اختصاص حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۹ فقط از سوی خیرین در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت سهم نیز خود را در پروژه های مشارکتی از ۲۰۰ میلیارد تومان سال ۱۳۹۶ به ۲۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار