رییس جمعیت هلال احمر :

عملکرد مراکز درمانی خارج از کشور هلال‌احمر باید شفاف باشد

تهران ( پانا) - رییس جمعیت هلال احمر در نخستین جلسه ویدیو کنفرانس با مسئولان مراکز درمانی خارج از کشور این جمعیت تاکید کرد: عملکرد مراکز درمانی خارج کشور هلال‌احمر باید شفاف باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد مراکز درمانی خارج از کشور هلال‌احمر باید شفاف باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در نخستین جلسه ویدئو کنفرانسی با مسئولان مراکز درمانی این جمعیت در خارج از کشور که صبح امروز سه شنبه در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی یکی از نعمات شیوع ویروس کرونا است و ارتباط را به نوعی دیگر میان افراد برقرار کرده است که در جمعیت هلال احمر هم از این مهم تبعیت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است از نزدیک در جریان مشکلات مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در خارج از کشور باشیم، افزود: همه مراکزی که در خارج از کشور ایجاد شدند با نیت اشاعه فرهنگ اسلامی در اقصی نقاط دنیا و به تعبیری صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها بوده است و در این میان اتفاقات خوب و مبارکی افتاده که مهمترین آن ها ارائه خدمت به افراد نیازمند از هر نژاد و قومی در سراسر دنیا است و این اتفاق تا به امروز هم ادامه داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در چند سال گذشته تعداد مراکز درمانی خارج از کشور از ۲۶ مرکز به ۱۵ مرکز کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: شاید بخشی از این مراکز در زمان شروع به کار به دلیل جا نمایی نادرست، عدم هماهنگی با کشورهای میزبان و انعقاد تفاهم نامه و ... به خوبی انجام نشده باشد، اما ماحصل آن تعطیلی برخی از مراکز بعد از مدتی فعالیت بوده است.

به گفته وی، امروز هم خیلی از مراکزی که املاک و امکاناتشان متعلق به جمعیت هلال احمر است، مجبور به تعطیلی شده است. ما باید به دنبال این باشیم که با کیفیت مراکز درمانی، این مراکز را حفظ کنیم و ارتباطات خوب و مناسبی را با مسئولان کشور میزبان برقرار کنیم و این کار به دور از همه گرایش های سیاسی، مذهبی و قومی برای خدمت انجام دهیم.

باید ارائه خدمات انسان دوستانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم

همتی با تاکید بر اینکه باید ارائه خدمات انسان دوستانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اظهارداشت: این کار باید بدون ورود به مناقشات منطقه ای، از سوی مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در خارج از کشور انجام شود و فعالیت های انسان دوستانه در راستای اهداف اسلامی و ملی کشور، انجام شود.

تحریم های ظالمانه آمریکا باعث تعطیلی مراکز درمانی خارج از کشور نشد

رییس جمعیت هلال احمر به کمبود نقدینگی ها در کشور به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: این تحریم ها ارائه بسیاری از خدمات را تحت تاثیر قرار داد، اما هیچ کدام باعث نشده تا حتی یک مرکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور پس از تحریم ها تعطیل شود و این مراکز کماکان به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در همه کشورها، بخشی از موجودیت و حاکمیت نظام ما در کشورها است، بیان کرد: همواره همفکری و همکاری با سفارتخانه ها مورد تاکید است، همکاری، تعامل و هم اندیشی را در عین حفظ استقلال جمعیت هلال احمر با سفارتخانه ها داشته باشید.

همتی افزود: امورات کلانی که مربوط به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در خارج از کشور است باید با مسئولان ارشد این جمعیت در ساختمان صلح هماهنگ شود.

تاکید بر شفافیت در عملکرد

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه شفافیت در عملکرد از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: حاشیه های سال ۹۸ جمعیت هلال احمر به گونه ای بود که قرار گرفتن بر مدار خدمت را با کمی وقفه مواجه کرد، اما ما این زمان از دست رفته را به خوبی جبران کردیم و فرصتی شد تا کارها را به نحو خوب و شایسته انجام دهیم.

وی هدف اصلی راه اندازی مراکز درمانی در خارج از کشور را ارائه خدمت به مردم کشورهای میزبان بدون انتفاع دانست و تاکید کرد: خدمات جمعیت هلال احمر در بسیاری از کشورها توام با درآمد زایی است و درآمدی که حاصل می شود عمدتا باعث کیفی سازی خدمات موجود به کار گرفته می شود و باید تلاش کنیم تا درآمد مشروع و در راستای تحقق اهداف عالی جمعیت هلال احمر را هم کسب کنیم.

همتی افزود: باید همزمان با پیشرفت کشورها، تجهیزات مراکز خود را به روز کرده و خدمات خوبی ارائه کنیم تا اقبال عمومی از مراکز زیاد باشد تا از قافله رقابت ها عقب نمانیم در این زمینه شفافیت در عملکرد باید رعایت شود، البته شفاف سازی در ارائه خدمات، منجر به محدودیت این مراکز نخواهد شد.

وی اضافه کرد: شفافیت مالی و اعلام نیازهای واقعی همواره مورد تاکید است تا اگر مسئول مرکز درمانی هلال احمر درخواستی را اعلام می کند، بر مبنای شفافیت های عملکردی مراکز، برای ما در اولویت اصلی قرار گیرد.

استقبال از حضور مسئولان صلیب سرخ در ایران

در پایان این جلسه، کریم همتی درباره انجام تفاهم نامه های مشترک، گفت: لازم است انعقاد تفاهم نامه‌ها جدی گرفته شود و هماهنگی های لازم با معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه در این زمینه انجام شود.

وی افزود: هرکدام از مسئولان صلیب سرخ که راغب به سفر به ایران بودند ما استقبال می‌کنیم و امیدوارم برنامه‌ریزی ها برای انجام این دیدارها انجام شود.

راه اندازی سامانه ویزیت آنلاین پزشکان در آذربایجان

کنعانی مسئول مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در کشور آذربایجان در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با اشاره به اینکه مردم کشور آذربایجان همواره انتظار ارائه خدمات بشردوستانه از سوی این مرکز درمانی دارند، گفت: این مرکز درمانی علاوه بر بخش های درمانی متعدد، از آزمایشگاه بسیار مجهزی برخوردار است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا دولت آذربایجان به مدت ۲ ماه کشور را قرنطینه کند که این موضوع باعث کاهش مراجعات به مراکز درمانی شد، اما با این حال ما در این مرکز درمانی، ویزیت آنلاین پزشکان را دایر کردیم تا مردم از خدمات درمانی لازم برخوردار باشند.

اعتماد مردم به مرکز درمانی هلال احمر ایران در زرنج افغانستان

حسن محمودی اصل زاده مسئول مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در افغانستان هم در این ارتباط به رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: مرکز درمانی هلال احمر در زرنج افغانستان از مراکز درمانی خوب و قابل قبول است و مردم اعتماد خوبی به این مرکز درمانی دارند.

وی افزود: این مرکز در بخش رادیولوژی نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد. البته در زمینه توریسم درمانی هم نیاز به انجام کارهای متعدد است.

مرکز تخصصی همودیالیز هلال احمر ایران در بولیوی

علی گنج کریمی مسئول مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در کوچابامبا بولیوی هم درباره عملکرد این مرکز درمانی، گفت: این مرکز به صورت تخصصی خدمات همودیالیز ارائه می دهد و در حال حاضر ۱۰ تخت همودیالیز فعال در این مرکز وجود دارد.

وی به ارائه طرح توسعه بیمارستان سانتاکروز اشاره کرد و افزود: طرح توسعه ای بیمارستان سانتاکروز ارائه شده و پروپوزال آن در حال تکمیل است تا در چند ماه آتی به سرانجام برسد.

مرکز درمانی هلال احمر ایران بازوی کمکی وزارت بهداشت ساحل عاج

مهدی شهبازی مسئول امور عمومی مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در ساحل عاج، گفت: این مرکز خدمات دندان پزشکی، سونوگرافی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و ... را به مراجعان ارائه می کند و دارای آزمایشگاه و داروخانه است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در منطقه فقیرنشین واقع شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون بیماری های شایع در ساحل عاج توسط مرکز درمانی هلال احمر ایران انجام می شود، این مرکز بازوی کمکی وزارت بهداشت محسوب می شود.

مرکز سلامت غنا و ارائه خدمات درمانی

ولی اله فتحی پور مسئول امور عمومی مرکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در غنا درباره ارائه خدمات درمانی در این مرکز گفت: مرکز سلامت غنا از سال ۱۳۶۷ در این کشور راه اندازی شد و در حال حاضر در بخش های عمومی، کودکان، زنان و زایمان، فیزیوتراپی، رادیولوژی و آزمایشگاه خدمات درمانی ارائه می دهد.

ارائه خدمات درمانی در مرکز سلامت هلال احمر ایران در کنیا

یاشار تمجیدی مسئول مرکز درمانی هلال احمر ایران در کنیا گفت: کنیا یکی از کشورهای آفریقایی در حال توسعه و پیشرفت است و در مرکز درمانی هلال احمر ایران در این کشور خدمات درمانی همچون پوست، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، جراحی و ... در این مرکز ارائه می شود.

افزایش اقبال عمومی با راه اندازی بخش اتاق عمل و زنان و زایمان در مرکز سلامت کنگو

داوود قره زاد مسئول مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در کنگو هم در این ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: کنگو کشوری در غرب قاره آفریقا است، کشوری فقیر با بیماری های واگیردار بسیار که یکی از این بیماری ها ابولا بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمیز و مرتب بودن این مرکز مورد توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت این کشور قرار گرفته است. البته در صورت راه اندازی بخش اتاق عمل و زنان و زایمان، اقبال عمومی از این مرکز درمانی بیشتر می شود.

ارائه ۱۹ نوع خدمات درمانی در مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در کشور مالی

خلیل مختاری مسئول مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در کشور مالی درباره ارائه خدمات درمانی در این مرکز، گفت: در این مرکز درمانی ۱۹ نوع خدمات درمانی ارائه می شود و واکسیناسیون بیماری های واگیردار هم در این مرکز انجام می شود.

به گفته وی، ارتباط خوبی میان مرکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در کشور مالی با وزارت بهداشت و صلیب سرخ این کشور وجود دارد.

همکاری های مشترک صلیب سرخ اکوادور با مرکز سلامت هلال احمر ایران

مرتضی کرباسچی مسئول مرکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در اکوادور درباره همکاری های مشترک با صلیب سرخ این کشور، گفت: آزمایشگاه این مرکز درمانی با همکاری صلیب سرخ اکوادور در حال فعالیت است.

نیاز به خرید دستگاه های سی تی اسکن و ماموگرافی در مرکز نیجر

تیمور علیخانی مسئول امور عمومی مرکز سلامت هلال احمر ایران در نیجر هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دکتر همتی، گفت: تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت نیجر در سال ۲۰۱۸ میلادی به مدت ۱۰ سال منعقد شده است.

وی افزود: مرکز نیجر پتانسیل بالایی در پذیرش بیماران دارد و نیازمند خرید دستگاه های سی تی اسکن و ماموگرافی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار