ابتکار خبر داد:

مهارت آموزی هزار دانشجوی دختر با اجرای طرح «کمند»

تهران ( پانا) -  معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از مهارت‌آموزی یک هزار دانشجوی دختر با اجرای طرح «کمند» در دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی هزار دانشجوی دختر با اجرای طرح «کمند»

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد کمند که در سالن همایش‌های دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد، افزود: رویداد کمند فرصتی ایجاد کرده تا دختران دانشجو در سال آخر تحصیل خود در کنار رشته تحصیلی، یک مهارت کاربردی را نیز فرابگیرند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در این رویداد علاوه بر مهارت‌های مربوط به زندگی، مهارت‌های مربوط به اشتغال و خلاقیت آموزش داده می‌شود و دولت طی هفت سال گذشته حمایت‌های زیادی در این بخش داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نوین بسیاری با محوریت زنان شکل گرفته، عنوان کرد: یکی از سیاست‌هایی که در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است کاربردی شدن دانش و مهارت دانشجویان است.

ابتکار با با بیان اینکه دانشجویان در سال‌های آخر تحصیل باید یک مهارت را فراگرفته باشند، مطرح کرد: این رویداد با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونا توانسته عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته و بازخورد مطلوبی داشته باشد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه بهبود شرایط زندگی دانشجویان، بهبود آینده جامعه است، تصریح کرد: این رویداد یک کار مستمر است و باید به صورت یک رویه برای دانشگاه‌ها شکل بگیرد تا بتوانند از این الگوی ضروری در آینده استفاده کنند.

وی افزود: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم از ایده، الگو و خلاقیت‌های مهارتی و کارآفرینی دختران دانشجو حمایت می‌کند و اجرای این طرح در وضعیت تحریم و شرایط سخت اقتصادی یک اقدام مفید و کاربردی است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: این رویداد می‌تواند از فرصت بازاریابی‌های شبکه‌ای در فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

رویداد «کمند» با هدف آموزش «کار، مهارت و نوآوری» ویژه دانشجویان دختر منطقه چهار کشور و با حضور دانشگاه‌هایی از قم، قزوین، مرکزی و همدان در بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع‌دستی، تولیدات غذایی و خوراکی، طراحی و دوخت پارچه و لباس و محیط‌ زیست برگزار و از برگزیدگان بخش‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار