معاون علوم پزشکی گیلان:

رعایت پروتکل های کرونا، کاهش انتقال آنفلوانزا را به دنبال دارد

معرفی سفیر سلامت خانواده، جهت دریافت واکسن

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به شباهت راه های انتقال کرونا و آنفلوانزا، هشدار داد اگر اصول بهداشتی کرونایی رعایت شود، شاهد کاهش انتقال بیماری آنفلوانزا و کرونا خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل های کرونا، کاهش انتقال آنفلوانزا را به دنبال دارد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در آستانه فصل شیوع بیماری آنفلوانزا قرار داریم، اظهار کرد: آنفلوانزا هم مانند کرونا یک بیماری تنفسی است و شیوه های انتقال ویروس آنفلوانزا همان شیوه های کروناویروس است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم تا دو متر با افراد، پرهیز از دست زدن به چشم و بینی و دهان و شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک بیرون از منزل جهت مبتلا نشدن به آنفلوانزا، تصریح کرد: اگر پروتکل های بهداشتی کرونایی رعایت شود، شاهد کاهش انتقال بیماری آنفلوانزا و کرونا خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه وزارت بهداشت یک محموله از واکسن آنفلوانزا را خریداری و وارد کرده است، گفت: با توجه به سهم ۶۱ هزار واکسن گیلان، به ترتیب اولویت برای پرسنل بیمارستان هایی که محل بستری بیماران کرونایی و آنفلوانزا هستند، تزریق رایگان می شود.

حیدرزاده، دانشجویان و رزیدنت های بیمارستانی، نیروهای مسلح و انتظامی، جانبازان شیمیایی و مبتلایان به HIV(ایدز) را از دیگر گروه هایی دانست که واکسن آنفلوانزا را رایگان دریافت می کنند و متذکر شد: سایر گروه هایی که واکسن آنفلوانزا توسط پزشک برای آنان تجویز شده، می توانند واکسن را به نرخ دولتی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، خاطرنشان کرد: فقط افرادی که در معرض خطر هستند و بیماری آنفلوانزا برای آنان احتمال مرگ ایجاد می کند، باید واکسن بزنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی سامانه سفیر سلامت خانواده از هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: افراد باید به این سامانه مراجعه و سفیر سلامت خانواده خود را معرفی کنند. از طریق تماس با این افراد گروه های پرخطر خانوارها شناسایی شده و حتما واکسن دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار