ملکی: اطاعت و ولایت باعث شد نقشه‌های دشمنان از بین برود

جنگ تحمیلی، جنگ احزاب دنیای مدرن علیه جمهوری اسلامی ایران بود

تهران (پانا) - آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: اطاعت و ولایت باعث شد نقشه‌های دشمنان از بین برود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی رئیس سازمان ضمن تبریک این هفته به خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و همه ملت ایران، گفت: سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، سالگرد بزرگداشت پیروزی ملت غیور و مسلمان ایران اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده و ناکام است. حقیقتاً هربار که سالگرد این رویداد بزرگ و افتخار آفرین برای ملت ایران فرا می رسد یاد جنگ احزاب در صدر اسلام می افتم. جایی که مشرکان و یهودیان با یکدیگر متحد شدند تا پیامبر بزرگوار اسلام را به شهادت برسانند اما ناکام ماندند.

وی افزود: جنگ تحمیلی، جنگ احزاب دنیای مدرن علیه جمهوری اسلامی ایران بود. جایی که همه دشمنان این مرز و بوم مانند آمریکای مستکبر و خونریز، مزدوران منطقه‌ای، ضد انقلاب و برخی کشورهای اروپایی که نان را به نرخ روز می‌خورند این جنگ را راه انداختند تا انقلاب نوپای ایران را از بین ببرند اما معجزه امامت و حضور امام راحل در میان ملت، اطاعت و ولایت باعث شد نقشه های آنها از بین برود.

فرمانده پایگاه بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه" دفاع مقدس برای ایران اسلامی آبرو کسب کرد" بیان کرد: هیچ وقت فراموش نکنیم ملتی که از امامش دور بیفتد طعمه صیادان می شود. بر این اساس همیشه یادمان باشد که در کدام مسیر گام بر می داریم. ملت مسلمان ایران امام حسین علیه السلام، عاشورا و ایمان را دارد و با تکیه بر همین داشته ها، هرگز برابر مستکبران عالم شکست نخواهد خورد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به آیه 30 سوره شریفه فصلت با مضمون "إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ" یادآور شد: رمز پیروزی ملت ایران و رمز ماندگاری جبهه حق در این آیه آمده است. معتقدم استقامت کردن شرط مسلمان بودن، عزت، سربلندی و ایمان است. در این آیه تاکید شده" خداوند یگانه است، در برابر سختی ها و مشکلات استقامت داشته باشید و نترسید و غمگین نباشید که بهشت وعده داده شده است.

وی با بیان این که مفهوم "صراط" با "سبیل" متفاوت است، گفت: صراط تنها یکی است اما سبیل متعدد است. صراط راهی را نشان می دهد که امن و دقیق است و امکان ندارد انسان وارد آن شود و به مقصد نرسد.

در ادامه این برنامه اسدالله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش گفت: با ذکر نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها در دوران دفاع مقدس، کارهای نشدنی بسیاری به اجرا درآمد که هیچ کس فکرش را هم نمی کرد؛ شاید یکی از مهمترین آنها عملیات والفجر 8 در فاو و اروند بود که بنده نیز در آن حضور داشتم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده معظم شهدا ایثارگران و رزمندگان حق ویژه ای برگردن همه ما دارند، گفت: دکتر ملکی رئیس سازمان تکلیف کرده که رسیدگی به این عزیزان مد نظر قرار گیرد و در این مسیر کارها به سرعت انجام شود در همین راستا اقدامات خوبی در خصوص حق ایثارگری و ارتقای همکاران صورت پذیرفته است.

اهدای لوح تقدیر به همکاران خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان سازمان از سوی دکتر ملکی و دکتر مرتضایی بخش دیگر این مراسم بود.

در بخش دیگری از این مراسم حاضران نقطه نظرات، پیشنهادات و خاطرات خود را بیان کردند.

در انتهای این مراسم نیز همکاران با حضور در کنار یادمان شهدای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و قرائت فاتحه با شهدای بزرگوار ایران اسلامی تجدید میثاق کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار