درگردهمایی مجازی مدیران ستادی و معاونان و رؤسای ادارات سوادآموزی استان‎‌ها مطرح شد؛

عملکرد و دستاوردهای سال 98 و کلاسگذاری 1399 سازمان نهضت سوادآموزی تبیین شد

تهران (پانا) - معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی درگردهمایی مجازی مدیران ستادی و معاونان و رؤسای ادارات سوادآموزی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به بررسی و تبیین عملکرد و دستاوردهای سال 98 و کلاسگذاری 1399 پرداخت و موارد مبتلا به آموزشی را تشریح و تبیین کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد و دستاوردهای سال 98 و کلاسگذاری 1399 سازمان نهضت سوادآموزی تبیین شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، احمد خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان از زحمات استان‌ها و آموزش دهندگان در استمرار فعالیت‌های آموزشی با توجه به شرایط حاد کرونایی و تلاش آنها در به سرانجام رساندن فعالیت‌های سال 98 تقدیر و تشکر کرد و به بررسی و تبیین عملکرد و دستاوردهای سال 98 و کلاسگذاری 1399 پرداخت و موارد مبتلا به آموزشی را تشریح و تبیین کرد.

معاون امور آموزشی گفت: راجع به مسائل آموزشی مواردی که در حوزه آموزش اتفاق افتاده و یا در جریان است را مرور و مورد هم فکری قرار خواهیم داد.

خاک زاد در ادامه ضمن تشریح فعالیتهای آموزشی بیان کرد: در این جلسه سه محور مورد تاکید است 1 - موضوعات مقدماتی که عبارت است از موضوعاتی که در جلسه قبل تحت عنوان سوادآموزی بر مدار تحول مطرح گردید 2 - بررسی عملکرد سال 98 استانها 3- ملاحظات تاکیدی برای کلاسگذاری سال 99 .

وی در تشریح دستاوردها و عملکرد سال 98 گزارش تحلیلی لازم را ارائه و استان‌ها را به دو بخش تقسیم کرد: نخست استان هایی که کمترین درصد در حال تحصیل و بیشترین تعیین تکلیف را دارند و دیگر استان هایی که بیشترین درصد تحت پوشش وکمترین تعیین تکلیف را دارند، وی همچنین خواستار تعیین تکلیف در این خصوص شد.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه بیان دستاوردها و عملکرد سال 98، گفت: لازم است از همه استانه‌ا و همکاران به ویژه آموزش دهندگان عزیز تشکر کنیم که با کمترین امکانات در شرایط بحرانی کرونایی توانستند آموزش را تداوم دهند،.

وی همچنین اهتمام جدی، برنامه ریزی و نظارت اقتضایی بر فعالیت ها با محوریت گروهای بهبود کیفیت، ستادهای امتحانات با تشکیل مجموعا بیش از 200 جلسه وترویج پویش های آموزشی سوادآموزی در خانه، آموزش تعطیل نیست و...با تهیه و تولید فیلم و کلیپ های آموزشی توسط آموزش دهندگان...و بهره گیری ازظرفیت مراکز یادگیری محلی برای ارایه آموزش های مجازی، تهیه و تولید ماسک، گان و بسته های بهداشتی و... و مشارکت شایسته آموزش دهنده ها در ترغیب و راهنمایی سوادآموزان به شرکت درطرح غربالگری همه گیری ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت و بهره گیری آموزشی از شبکه های اجتماعی و ظرفیت صدا وسیمای مراکزاستانها را از توفیقات و موارد قابل ذکر از دستاوردهای سال 98 دانست.

خاک زاد به کلاسگذاری 1399 و مسائل آموزشی پیش رو اشاره نمود و ضمن تاکیدات لازم در جهت برنامه ریزی مناسب آموزشی در استانها موارد ذیل را به عنوان ملاحظات اساسی و اقدامات و محورهای تاکیدی کلاسگذاری سال 99 مورد تاکید قرار داد:

-حصول اطمینان از ارایه خدمت با کیفیت و تحقق اهداف آموزشی قصد شده در هریک از دوره ها اصل است.

-سلامت فرآیند ثبت نام وآموزش رکن است.

-رعایت ضوابط ومقررات بهداشتی یک پیش نیاز اساسی است.

-شیوه نامه ابلاغی مبنای برنامه ریزی و ارایه برنامه های آموزشی است.(مطالعه، توجیه ، تبیین آن و برنامه ریزی بر اساس مفاد آن)

-راستی آزمایی و پالایش مستند و دقیق برش استانی 600 هزار بیسواد بارگذاری شده در سامانه اولویت اساسی است. استانهای موفق و دقیق بطور ویژه مورد تشویق قرار گرفته و خدمات آنها جبران خواهد شد.

-ثبت نام بر اساس سامانه جدید که ظرفیت های خاصی دارد انجام شود.(ارسال داده ها، توجیه کاربران، تعیین و توزیع حجم شهرستانها و.. )

-گروه بهبود کیفیت در اتخاذ تصمیات اقتضایی متناسب با شرایط محلی و منطقه ای از نقش وجایگاه بالای برخوردارند. جلسات مستمر و نظامند با دستور جلسات اقتضایی مورد تاکید است.

- سرانجام بخشی به باسوادی اولیا در سال تحصیلی جاری را بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر محترم وقت در سال 1392 به یک مطالبه در سطح اداره کل تبدیل کنید.

-کانون های آموزش مجازی در تمام مراکز یادگیری محلی استقرار یابد.

-طرح پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی منتخب، عملیاتی شود.

-سوادآموزی گروههای خاص به ویژه سوادآموزی عشایر ، اتباع و... بر اساس شیوه نامه های ابلاغی دنبال شود.

-پویش های تهیه و تولید فیلم وکلیپ های آموزشی توسط آموزش دهندگان بهبود، تقوبت و ارتقا یابد.

-تایید ثبت نام و حصول اطمینان از سلامت آن از طریق ناظرین آموزشی ، مسئولان سوادآموزی ، مدیران مراکز یادگیری، کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها، جلسات تبیینی با موسسات ، نظارت حضوری وغیر حضوری از فرایند های آموزشی عملیاتی شود.

-بهبود و ارتقای نقش و مسئولیت مدیران مراکز یادگیری محلی به عنوان مدیران آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

-اقدامات و دستاوردهای آموزش سوادآموزی در شرایط بحران مستند سازی شود.

-ترتیبات ارایه حضوری یا غیر حضوری موضوعات و موارد درسی .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار