زنگ آغاز هفته دفاع مقدس در مدارس فارس نواخته شد

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، اتفاقات دفاع مقدس را حماسه و ایثار خواند و گفت ملت ایران با جان فشانی، رشادت، مجاهدت و ایثار، بزرگی‌ها و عظمت‌هایی را در تاریخ خلق کرد که نمونه آن را کمتر شاهد بودیم.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز هفته دفاع مقدس در مدارس فارس نواخته شد

جهانبخش بانشی در آیین استانی زنگ آغاز هفته دفاع مقدس در مدارس فارس در دبیرستان شاهد دخترانه متوسطه اول شهید حاج قاسم سلیمانی ناحیه دو شیراز گفت: وظیفه و رسالت همه ما در مدارس شاهد و عموما در فضای اجتماع ، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شخصیت‌های مبارز دفاع مقدس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: ملتی که با دست خالی در مقابل بزرگترین قدرت‌های زمانه ایستاد و یاغیان روزگار را سر جای خودشان نشاند و به آنها ثابت کرد که این کشور دارای مبانی بسیار غنی فرهنگی، علمی، اعتقادی و نظامی مستحکمی برگرفته از متن دین مبین اسلام، نهضت ابا عبدالله الحسین (ع ) و ائمه معصومین ( علیهم السلام ) است.

بانشی ادامه داد: ملت ایران در مقابل این بادهای نابهنگام هرگز نخواهد ترسید و هرگز کم نخواهد آورد و درس‌های بزرگ و به یادماندنی را به زورگویان و هر کسی که بخواهد به سمت ملت دست درازی کند خواهد داد که برای همیشه تاریخ درس عبرتی باشد.

او با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اتفاقات دفاع مقدس را حماسه و ایثار خواند و گفت: جمع زیادی از شهیدان والا مقام ما دانش‌آموزان عزیز میهن اسلامی ایران بودند که با عشق از همان روزهای اول وارد عرصه دفاع مقدس شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین دانشجویانی مانند شهید حسین علم الهدی که رفتند و وجودشان را در مقابل تانک های دشمن قرار دادند. بدن هاشان در مقابل هجوم دشمن قطعه قطعه شد اما تاریخی از بزرگی و عزت را خلق کردند.

بانشی گفت: بدون تردید وظیفه امروز همه دانش‌آموزان و مسئولان فرهنگی این است که دست در دست هم دهیم و عظمتی را که در ایام دفاع مقدس همه ملت ایران خلق کردند را حفظ کنیم.

او با اشاره به شهادت جانسوز سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته گفت: دشمنان قسم خورده اسلام این کار زشت و ترور ناجوانمرادانه با یک رفتار بسیار سخیف و غیر انسانی و به صورت بزدلانه انجام دادند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس وظیفه و رسالت همه ما در مدارس شاهد و عموما در همه فضای اجتماعی را زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شخصیت های مبرز دفاع مقدس دانست و گفت: باید شهیدان عزیز را به عنوان یک مکتب تبلیغ کنیم نه به عنوان یک شخص.

بانشی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی را مکتبی سرشار از اخلاص، ایثارگری، اخلاق محوری و شجاعت دانست و گفت: باید تمام ویژگی‌های این شهید بزرگوار به عنوان عناصر سازنده مکتب مقاومت به فرزندان ایران اسلامی منتقل شود تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از کشورشان دفاع کنند.

او با درود بر روح پرفتوح شهیدانی که عزت و عظمت آفریدند، جامعه فرهنگی و دانش آموزی را ملزم به حفظ آثار دفاع مقدس دانست و گفت: کتاب‌های متعددی با موضوع دفاع مقدس تدوین شده که باید از بعد کمی و کیفی ارتقاء پیدا کنند و باید تلاش کنیم زوایای ناگفته در رابطه با دفاع مقدس را به یاری خدا تشریح کنیم و در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

در این مراسم مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، رییس و معاونان آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز، روسای ادارات شاهد و روابط عمومی اداره کل و فرمانده بسیج فرهنگیان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شیراز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار