در نشست مشترک با مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد؛

رخشانی‌مهر: تکمیل پروژه‌های مشارکتی در دستور کار سازمان نوسازی در کشور است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشستی مشترک با حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ و رئیس و اعضا هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد نگاه ویژه به مدارس مناطق محروم و تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام مشارکتی در اولویت کارهای ماست.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: تکمیل پروژه‌های مشارکتی در دستور کار سازمان نوسازی در کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در نشست مشترک با حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ و رئیس و اعضا هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز بر نگاه ویژه مسئولان به استان‌های محروم تاکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این جلسه با بیان اینکه سازمان به رفع محرومیت‌ها اهتمام جدی دارد و لازم است در این رابطه یک نیازسنجی دقیق صورت گیرد، اظهار کرد: تقویت و توسعه حوزه مشارکت‌های مردمی و بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌ها، اصناف، جامعه صنعتی و بازرگانی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رخشانی مهر همچنین آمادگی کامل دولت را برای تحقق سهم خود در پروژه های خیری و نیمه تمام اعلام کرد و گفت: سال گذشته مبلغ 12 میلیارد تومان را به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان کهگیلویه و بویر احمد تخصیص دادیم و امسال نیز در این راستا همین مقدار را در نظر گرفته ایم که بخشی از آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه غالب پروژه‌های نیمه تمام، دولتی است خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های مشارکتی در دستور کار و اولویت برنامه‌های سازمان و ادارات کل است و به لطف خداوند با شتاب عملیات ساخت و تکمیل آن‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین به طرح آجر به آجر به عنوان یک پویش خیرخواهانه همگانی در سطح ملی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف گسترش فرهنگ خیر مدرسه‌سازی شکل گرفته است و با جمع آوری کمک های خرد مردمی سعی در اشاعه کار خیر مدرسه‌سازی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با تحقق مشارکت خیرین در عموم پروژه‌های مدرسه‌سازی هر کلاس درس به نام یک خیّر نامگذاری شود.

فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این نشست با بیان اینکه کار خیر توفیق خداوند است و همت فرد را می طلبد گفت: خدا را شاکریم که با وجود انسان‌های بخشنده و خیّر موهبت و نعمت ارزشمندی را به جامعه اعطا کرده است و حوزه مقدس مدرسه‌سازی نیز از وجود این انسان‌های نیک‌اندیش بهره‌مند است.

وی با برشمردن نقش مهم و موثر بانوان خیر مدرسه‌ساز در توسعه فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه بر توجه ویژه به این ظرفیت ارزنده تاکید کرد.

مهاجرانی اظهار کرد: بانوان می توانند با ویژگی‌های خاص رفتاری و با داشتن روحیه مادرانه خود روح بخشندگی را به حیطه مقدس مدرسه‌سازی بدمند و موجب گسترش این فرهنگ در میان آحاد جامعه شوند.

توسعه طرح آجر به آجر و ضرورت جذب منابع مالی جدید مشارکت اصناف، نمایندگان و تامین تجهیزات آموزشی و سامانه گرمایشی مدارس از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار