مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

120 مجموعه خیریه در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد در سالهای اخیر حضور و مشارکت خیران در امور مدرسه سازی و رفع نیازهای دانش آموزان سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری داشته به طوری که هم اکنون 120 مجموعه خیریه در این استان برای رفع نیازمندی های دانش آموزان تلاش می کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
120 مجموعه خیریه در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

حمیدرضا رخشانی، امروز در مراسم زنگ شور عاطفه که در مدرسه شهدای بانک ملت زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه برگزاری مراسم "زنگ عاطفه" نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی و مشارکت در میان دانش آموزان است تا از این طریق در آینده به خیرانی بزرگ تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: نوع دوستی یک موضوع محوری در باورهای دینی است که در برگزاری جشن عاطفه‌ها تبلور می‌یابد. اصل و اساس این برنامه ترویج فرهنگ هم زیستی و نوع دوستی است تا دانش آموزان یاد بگیرند در کنار تحصیل و آموزش باید به فکر هم نوعان خود نیز باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: این احسان و نیکوکاری باید در جامعه رونق پیدا کند، چرا که اگر این فرهنگ ارتقا پیدا کند این دانش آموزان در آینده به خیران بزرگ جامعه تبدیل می شوند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت خیران در رفع محرومیت های این استان، خاطر نشان کرد: ۱۲۰ مجموعه خیریه دور هم آمده اند تا برای رفع نیازمندی های سیستان و بلوچستان تلاش کنند.
رخشانی ادامه داد: برای این که فرهنگ مشارکت پذیری در وجود دانش آموزان نهادینه شود لازم است تا مصداق های کوچک از تفکر خیرانه مانند اهدای یک مداد به همکلاسی را به دانش آموزان معرفی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در این حال باید به آنان بفهمانیم هر چه قدر کمک ما بزرگتر باشد و بتوانیم مشکلی از مشکلات یک فرد نیازمند را برطرف کنیم، به همان اندازه انسان تر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار