از شوردفاع مقدس تا شورعاطفه ها در منطقه۱۱

تهران (پانا) -هرسال مهر که می آمد بوی بازگشایی مدارس و شروع هفته دفاع مقدس  و جشن عاطفه ها چنان آمیخته می شد که تا انتهای مهر فضای آموزش و پرورش مملو از هیاهو و غوغای دانش آموزی بود اما امسال کرونا مهرماه دیگری برای آموزش و پرورش رقم زد. کرونا فاصله نشد و دانش آ‌موزان جور دیگری از شور عاطفه ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس شهر تهران را تجربه کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
از شوردفاع مقدس تا شورعاطفه ها در منطقه۱۱

قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۱در مراسم نمادین برگزاری شور عاطفه ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در دبستان دخترانه خیرساز زرآوند برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان ابتدایی گفت: هر سال مهر که آغاز می شود ما دو پیروزی بزرگ را با هم جشن می گیریم. یکی گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و دیگری برگزاری جشن عاطفه هاست. هردو برای همه ما درس آموختنی زیادی دارد. در اولی تمرین قدردانی از کسانی می کنیم که خون شان را فدا کردند تا ما امروز در آسایش و امنیت باشیم و در دومی با هم تمرین مهربانی می کنیم.
گراوند افزود: «جشن عاطفه ها» که امسال به دلیل قرار گرفتن در ماه محرم با نام «شور عاطفه ها» نام برده می شود، باید بتوانیم دوستی‌های مان را بین همدیگر تقسیم کنیم و می خواهیم با هم تمرین کنیم و یاد بگیریم چطور مهربان باشیم. در قرآن هم بر انفاق تاکید شده و از این عمل مهم به نیکی یاد شده است.
گراوند گفت: شروع برگزاری آیین شور عاطفه ها را در یک مدرسه ابتدایی گذاشتیم تا بدانیم آموختن مهربانی به دانش آموزان باید از همین سنین ابتدایی باشد. امیدوارم تمامی مدارس منطقه ۱۱ با برنامه های کمیته امداد همکاری داشته باشند و در این فرصت مهم آموزش بخشش به دانش‌آموزان همراه باشند.
وی با اشاره به اینکه امسال مراسم شور عاطفه ها به دلیل شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار می شود گفت: تمامی کمک های دانش آموزان و اولیا و فرهنگیان بعد از جمع آوری صرف خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند می شود تا آنها هم در این شرایط از تحصیل و یادگیری جا نمانند.
لازم به ذکر است در آیین نمادین شور عاطفه ها و زنگ ایثار و مقاومت که در دبستان زرآوند منطقه۱۱ با مدیریت خانم احمدی برگزار شد رضا ذبیحی، رییس کمیته امداد منطقه ۶،۷،۱۱ و غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی منطقه۱۱ نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار