نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسید

تهران(پانا) - معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به راه اندازی ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاواتی نیروگاه های حرارتی ایران می‌گویدشهریورماه امسال با راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاه‌های دالاهو، فردوسی و قشم ظرفیت اسمی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسیده است که تاکنون ۵۸۰ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسید

به گزارش پایگاه خبری شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران،«حمیدرضا عظیمی» افزود: شهریورماه امسال با راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاه‌های دالاهو، فردوسی و قشم ظرفیت اسمی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسیده است.

​وی ادامه داد: تاکنون ۵۸۰ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده است.

عظیمی گفت: تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ با افتتاح این پروژه‌ها به ۳۸۰ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۶ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه حدود ۶۸ درصد از کل ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۳ هزار و ۱۳۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است.

عظیمی ادامه داد: در سال جهش تولید یک هزار و ۲۳۹ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی اضافه شده است، برای تحقق برنامه پیک تابستان سال آینده نیز تاکنون ۶۴۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.​

بر اساس این گزارش، «همایون حائری»معاون وزیر نیرو ۲۶ شهریور گفت که واحدهای حرارتی با آمادگی ۹۸ درصد در تابستان مجدد شروع به رکوردزنی کردند و امسال برای نخستین بار، واحدهای حرارتی در زمان‌های پیک بار که سالی دو بار و در ماه‌های تیر و مرداد اتفاق می‌افتد، توانستند نزدیک به ۵۰ هزار مگاوات توان تولید کنند که نسبت به تولید تابستان سال گذشته این واحدها در زمان‌های پیک بار ۳.۵ درصد رشد داشت.

وی افزود: برای احداث واحدهای حرارتی، سرمایه‌گذاری خوبی انجام گرفت و نسبت به سال گذشته، دو درصد افزایش ظرفیت محقق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار