در پیام مرکز بسیج فرهنگیان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تأکید شد؛

از عزت‌آفرینی و افتخارات و دست آوردهای دفاع مقدس درس بیاموزیم

تهران (پانا) _ مرکز بسیج فرهنگیان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بر درس‌آموزی از عزت‌آفرینی و افتخارات و دست آورده‌ای دفاع مقدس تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
از عزت‌آفرینی و افتخارات و دست آوردهای دفاع مقدس درس بیاموزیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز بسیج فرهنگیان در پیامی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، دفاع مقدس را اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی‌فقیه و تحقق آرمان‌های اسلام نبوی (ص) و نهضت حسینی (ع) دربرترین جلوه‌های زیبایی نامید.

متن پیام مرکز بسیج فرهنگیان به شرح زیر است:

«چهلمین سالگرد دفاع مقدس، فرصت طلایی برای بازخوانی قصه جنگ برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است. بازخوانی و واکاوی دوران دفاع مقدس با رویکرد تبیینی - تحلیلی برای نسل جوان امروز، ضرورتی تاریخی است. این ضرورت زمانی به‌درستی درک می‌شود که بدانیم، دشمنان در جریان تحریف واقعیات تاریخ انقلاب اسلامی، از طریق طرح سؤالات، شبهات و ابهامات، برای تحریف قصه جنگ هم تلاش گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دفاع مقدس اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی‌فقیه و تحقق آرمان‌های اسلام نبوی(ص) و نهضت حسینی (ع) در برترین جلوه‌های زیبایی است. خالقان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس باصلابت و اراده پولادین و نور ایمان، در راه مقدسی قدم نهادند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود چرا که نشان دادند سرنوشت هر ملتی به دست خود اوست.

فرهنگ شهادت و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خداجویی، خداخواهی، خداباوری و خدامحوری در قول و عمل به آن تمسک می‌جویند، ثمره‌ای است که شهدای آن، امروز الگوی عملی و اسوه جوانان ملت و دیگر ملت‌ها هستند. شهدایی که ملجاء برای انس و ارتباط و حاجت طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آنها زیارت گاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان است.

فرماندهی مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به همه پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همه ارادتمندان و ملت اسلامی ایران و مستضعفان جهان عموماً به ولی‌فقیه و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تبریک و تهنیت عرض نموده و همگان را به درس‌آموزی از عزت‌آفرینی و افتخارات و دست آوردهای این حماسه عظیم فراهم می‌خواند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار