نیاز: با توجه به حق انتخاب حضوری یا غیر حضوری، برنامه های مدارس باید تمام شرایط را پوشش دهد

تهران(پانا)- آزاده نیاز، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و دبیر برنامه ریزی نظارت و رصد فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس منطقه ۱۳ در گفتگو با پانا از نظارت و بازدید هدفمند در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی، ورزشی و بهداشتی جهت رفع مشکلات مدارس منطقه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۴۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نیاز: با توجه به حق انتخاب حضوری یا غیر حضوری، برنامه های مدارس باید تمام شرایط را پوشش دهد

به گزارش پانا، آزاده نیاز گفت: با عنایت به بخشنامه اداره کل شهر تهران در خصوص لزوم نظارت و رصد فعالیت های مدارس و طبق جلسه ای که با معاونین آموزشی و پرورشی منطقه در این رابطه روز ۲۵ شهریور تشکیل شد؛ مقرر شد وضعیت و شرایط برنامه ریزی آموزشی به همراه رعایت تمامی نکات پروتکل های بهداشتی گروه های ارزیاب معین شده رصد شود. روز شنبه ۲۹ شهریور برای گروه ارزیابان جلسه ای برای هماهنگی تشکیل و هدف از بازدید و برنامه ریزی مطرح شد و فرم هایی جهت عملکرد مدارس برای نظارت و بازدید در اختیارشان گذاشته شد.
وی گفت: در دوران بحرانی فعلی با توجه به حق انتخاب آموزش حضوری یا غیر حضوری دانش آموزان توسط اولیا برنامه های مدارس باید تمام شرایط را پوشش دهد؛ در این میان نباید از فعالیت‌های ورزشی فرهنگی تربیتی دانش‌آموزان غافل شد چرا که در این شرایط نیاز دانش آموزان به فعالیت های پرورشی با اهمیت تر از قبل است.
وی افزود: همچنین رصد تعداد همکاران مبتلا به کووید ۱۹ اعم از مدیران محترم کادر اجرایی و آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
در ادامه نیاز گفت: هدف اصلی واحد ارزیابی عملکرد در دو سال اخیر، آموزش در کنار نظارت بوده و ما با هدف رفع مشکلات مدارس بازدید انجام می شود.
او با اشاره به ۱۰ مواردی که در فرم های ارزیابی لحاظ شده است اظهار داشت: برای هر بازدید دو ارزیاب در نظر گرفته شده است؛ ارزیاب کارشناس حوزه پرورشی، به بررسی پارامترهای برنامه های پرورشی و رعایت پروتکل ها می پردازد و ارزیاب کارشناس آموزش باید برنامه ریزی مدرسه، گروه بندی، نحوه ارتباط با اولیا و حضور معلمان در مدارس را مورد بررسی قرار دهد.
نیاز در پایان گفت: در هر روز ۵ درصد مدارس منطقه بازدید خواهند شد، بازدیدها با برنامه ریزی کامل و هدفمند از تاریخ ۲۹ شهریورآغاز شده و تا ۲۲ مهر ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار