پیام «جواد حسینی» به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام «جواد حسینی» به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درخت تنومند انقلاب شکوهمند اسلامی که با خون پاک هزاران شهید و جانفشانی و جانبازی‌های زنان و مردان این سرزمین آبیاری شد، امروزه به الگویی تمام عیار برای آزادی خواهان منطقه و جهان تبدیل گردیده است و چشم امید ملت‌های مظلوم و ستم دیده را به این خطه دلاور خیز معطوف داشته و این مهم بی شک مدیون ایثارگری‌های مردان مردی است که در طول هشت سال دفاع جانانه و مقدس از تمام هستی خود گذشتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک مقدس به تصرف متجاوزان و غاصبان در آید.

دفاع مقدس، نام‏ آشناترین واژه در قاموس حماسه‏ های عزت آفرین ایران اسلامی است که خاطرات دلاوری‏های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده وخواهد ماند.

ایران هرگز به منظور فزون‏خواهی و قدرت‏طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار «هیهات منّا الذله» و تحت لوای امام راحل عظیم الشان کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ وذلّت وزبونی نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنند.

تاریخ به خوبی گواهی خواهد داد که رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردان و زنان و جوانان و پیران این خطه با پیروی و الگو پذیری از نهضت سرخ عاشورا و خط سبز ولایت جلوی زیاده خواهی‌ها و یاوه گویی‌های ابرقدرت‌ها را گرفته و اجازه داشتن حتی ذره‌ای چشم طمع به دشمنان تا بن دندان مسلح را نداده است.

امروزه نفوذ استراتژیک قدرت و اقتدار ایران اسلامی درمنطقه و جهان به نقطه‌ای رسیده است که استراتژیست‌های بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را مهمترین بازیگر بین المللی قلمداد می‌کنند و بر این باورند که هیچ منازعه و مناقشه‌ای در منطقه بدون حضور ایران حل نخواهد شد. بدون شک باید این موفقیت‌های مهم و دستیابی به فناوری‌های نوین و انرژی‌های نو و سرعت بخشی برای رسیدن به قله‌های رفیع علمی در همه بخش‌ها را مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های غیور مردان و شیرزنانی دانست که اعتلای ایران اسلامی را در سر می‌پرورانده و در این راه از جان و مال و هستی خود گذشتند.

سی ویکم شهریورماه یادآور پایداری، استقامت، رادمردی و رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثاگران و نماد اتحاد و همدلی همه ملت بزرگ و عظیم ایران اسلامی برای مقابله با ابرقدرت‌ها و شیاطین بزرگ است و این واقعه مهم تا همیشه تاریخ به عنوان حماسه‌ای ماندگار ثبت خواهد ماند و بر تارک ایران اسلامی خواهد درخشید.

آری دفاع مقدس احیا کننده خودباوری مردمی بود که آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند و با تلاش و همت حرکت قطار پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را بواسطه نهضت تولید علم شدت بخشیدند و قله های رفیع علم و دانش را فتح نموده تا شاهد عزّت و عظمت کشورشان باشند . دانش آموزان و فرهنگیان عزیز مثل همه عرصه ها در حوزه دفاع مقدس نیز به خوبی درخشیدند و 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار معلم شهید گواه صادق این مدعاست.

امروز تعلیم و تربیت با اتکاء به سند تحول بنیادین و نگاه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی خصوصا تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان، مجموعه دفاع مقدس را به گنجینه بزرگ و موقعیتی بی بدیل برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تبدیل نموده و تلاش می کند تا با تکیه بر آن و شناخت این گنجینه بزرگ ، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته و این میراث عظیم و ماندگار را به عنوان ویترینی از رشادت ها و فداکاری ها به همگان بشناساند و به تربیت دانش آموزان معتقد، متعهد خردمند ، ارزشی و جهادگر بیش از پیش اهتمام ورزد.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا... الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و ملت شهید پرور ایران اسلامی و همکاران عزیزم در آموزش و پرورش استثنائی تبریک عرض نموده و تقارن این هفته با ماه محرم، ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را الگوپذیری از سیره آن امام همام و تاسی از نهضت سرخ حسینی دانسته و از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهیدان جنگ تحمیلی را برای خود و همگان مسألت می نمایم.

امیدوارم با عنایات ویژه حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب عزت، سربلندی و توسعه همه جانبه ایران اسلامی بیش از پیش محقق شود و همه مردم و مسئولان نظام در راه پاسداشت ارزش‌ها و پاسداری از راه پر افتخار شهدا، ایثارگران و آزادگان سرافراز ثابت قدم باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار