در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس؛

کاظمی: دفاع مقدس تمام معادلات بین المللی و توهمات استکبار را بهم ریخت

ماموریت خود می‌دانیم برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن به فرهنگ ایثار و شهادت متوسل شویم

تهران (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دفاع مقدس بود که تمام معادلات بین المللی و توهمات استکبار را بهم ریخت و زمینه استمرار و استقلال کامل ایران را همراه با اقتدار فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: دفاع مقدس تمام معادلات بین المللی و توهمات استکبار را بهم ریخت

علیرضا کاظمی در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز اول مهرماه در دبیرستان البرز و همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد ضمن تشکر از تشکل‌های دانش‌آموزی برای برگزاری این چنین برنامه‌هایی گفت: مهربانی‌ها، دوستی‌ها، ایثارگری‌ها، ازخود گذشتگی‌ها و روحیه بسیار ارزشمند در دوران دفاع مقدس باعث شد افتخارات زیادی در جمهوری اسلامی ایران به دست آید.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس به ویژه در چهلمین سالگرد آن به ویژه با وجود بیانات رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: این هفته یاداور دلاوردی‌ها، ایستادگی‌ها صبر، توکل، روحیه معنوی و ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار بود.

کاظمی اشاره کرد: دفاع مقدس بود که تمام معادلات بین المللی و توهمات استکبار را بهم ریخت و زمینه استمرار و استقلال کامل ایران را همراه با اقتدار فراهم کرد.

به گزارش پانا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه آنچه امروز در بخش‌های مختلف نظام داریم مدیون دستاوردهای دفاع مقدس است رهبری تعبیر زیبایی از دفاع مقدس دارند؛ جنگ یک گنج بود گنج ارزشمندی که اگر بتوانیم آن را به موقع و درست استخراج کنیم می‌تواند آینده ایران و ملت‌های آزادی خواه را تامین کند.

وی افزود: امروز هفته دفاع مقدس و زنگ ایثار و مقاومت در تمام مدارس کشور و در فضای مجازی به صدا در می‌آید این کار صرفا یک کار نمادین نیست یک کار فرهنگی و ارزشمند عمیق است امروزه نیاز داریم و ماموریت خود می‌دانیم برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن به فرهنگ ایثار و شهادت متوسل شویم.

وی ادامه داد: آنچه ملت ایران را در ۸ سال دفاع مقدس پیروز میدان کرد چیزی جز ایمان، ولایت پذیری، روحیه بسیجی و جهادی نبود و امروز برای استمرار نظام و انقلاب و دفاع از آرمان‌های انقلاب باید به این ویژگی‌ها به ویژه برای دانش‌آموزان تلاش کنیم.

کاظمی گفت: با توسل به شهدا باید بتوانیم این ماموریت بزرگ را به سرمنزل مقصود برسانیم و آموزه‌های این هفته را به نسل جدید منتقل کنیم یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در کنار درج این موضوع در محتوای کتب درسی برنامه‌های مهمی داریم؛ تجلیل و تکریم از ۴۰ هزار شهید معلم و دانش‌آموز و ۴۰ هزار رزمنده و ایثارگر آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند علمدار ویژه پاسداست شهید سلیمانی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار از طریق اردوهای شمیم نور و راهیان نور از جمله این برنامه‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار