دبیرکل سازمان ملل: هنوز برای صلح باید در کنار هم باشیم

تهران (پانا) - دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سی ویکم شهرویورماه روز بین المللی صلح نوشت دنیای ما با دشمنی مشترک روبرو است؛ ویروسی کشنده که باعث رنجی عظیم می‌شود معیشت را از بین می‌برد و به تنش‌های بین‌المللی کمک و چالش‌های از قبل سهمگین صلح و امنیت را بدتر می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل سازمان ملل: هنوز برای صلح باید در کنار هم باشیم

آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی صلح اظهار داشت: روز بین‌المللی صلح مختص طرفین درگیر در هر جا است تا سلاح‌های خود را زمین گذاشته و برای توافق تلاش کنند.

دبیرکل سازمان ملل با بیان تداوم آسیبی که همه‌گیری کووید ۱۹ به جهان وارد کرده است، اظهار داشت: فراخوان تلاش همگانی برای صلح بیش از هر زمان دیگری مهم است. به همین دلیل این جانب در مارس درخواست آتش‌بس جهانی دادم. دنیای ما با دشمنی مشترک روبرو است: ویروسی کشنده که باعث رنجی عظیم می‌شود معیشت را از بین می‌برد و به تنش‌های بین‌المللی کمک و چالش‌های از قبل سهمگین صلح و امنیت را بدتر می‌کند.

گوترش افزود: امسال تمرکز روز جهانی صلح بر «با هم به صلح شکل دادن» است. با این روحیه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد، سازمان ملل متحد، مردم را برای گفت و گو جهانی پیرامون شکل دادن به آینده‌مان و ساخت نسل در زمان‌های سخت، دور هم جمع می‌کند. در این روزهای فاصله فیزیکی ممکن است نتوانیم کنار هم بایستیم، اما هنوز برای صلح باید در کنار هم باشیم و با هم می‌دانم که می‌توانیم و خواهیم خواست جهانی عادلانه‌تر، پایدارتر و منصفانه‌تر بسازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار