نشر فرهنگ خیر خواهانه، یکی از وظایف نظام تعلیم و تربیت است

اردبیل(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل عنوان کرد نشر دادن فرهنگ خیر خواهانه یکی از وطایف نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشر فرهنگ خیر خواهانه، یکی از وظایف نظام تعلیم و تربیت است

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل، در جلسه هماهنگی " مهر عاطفه ها" که در سالن جلسه اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه انفاق از جمله درس هایی است که سرچشمه آن از ائمه اطهار (ع) است، گفت: نشر دادن فرهنگ خیر خواهانه یکی از وطایف نظام تعلیم و تربیت است.

او در ادامه، ترویج اهداف فرهنگ انفاق و نوع دوستی، کمک به دانش آموزان محروم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی را از جمله اهداف برگزاری "مهر عاطفه ها" بیان و اظهار کرد: در اجرای این پویش آموزش و پرورش همچون سنوات قبل در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره ) یاری رسان دانش آموزان مستمند خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری آیین مهر عاطفه ها با شکلی متفاوت از سالهای قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک اوضاع کرونایی جامعه شرایط را برای برگزاری این آیین متفاوت کرده است، بطوریکه این پویش در شبکه مجازی شاد با شعار همدلی برای همه دانش آموزان انجام خواهد شد.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از میزان کمکهای مدارس در سال تحصیلی گذشته، نسبت به استفاده از ظرفیتهای صداوسیمای مرکز استان و خبرگزاریها و به‌ویژه خبرگزاری پانا در خصوص تشویق و ترغیب اولیا و دانش آموزان به ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری از نیازمندان تاکید کرد.

او همچنین از اعضا خواست که کمیته مشترکی فی مابین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) وسازمان دانش آموزی استان تشکیل شود و از نحوه برگزاری برنامه "مهر عاطفه ها"درمدارس استان بازدید کنند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان نیز در برگزاری پویش مهر عاطفه به استفاده از ظرفیت های مجازی به‌ویژه شبکه " شاد" برای جمع آوری کمک های مردمی خبر داد.

او ضمن قدردانی از همکاریهای اداره کل آموزش وپرورش، سازمان دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان در برگزاری طرح های کمک رسانی به دانش آموزان مستمند ضمن اشاره به دوران شیوع کرونا که منجر به کاهش توان اقتصادی برخی از مشاغل در جامعه شده است، خاطر نشان کرد: آنچه بیشتر این روزها به چشم می آید و بسیار معنی دار است، حضور پرشور مردم برای کمک به یکدیگر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان در ادامه به ترویج فرهنگ انفاق در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر آموزش و پرروش در کنار تربیت افراد متخصص، خیر نیز تربیت کند، بدون شک در آینده توسعه متوازن اقتصادی در کشور به‌وجود خواهد آمد.

دشتی با بیان اینکه بیشترین حامیان در حوزه کارمندی فرهنگیان هستند، از مدیران مدارس خواست تا در تببین طرح اکرام و محسنین به دانش آموزان همکاری های لازم را داشته باشند.

مهر عاطفه ها با مشارکت کمیته امداد امام خمینی، صداوسیما، آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی روز یکم مهر ماه ساعت 10 صبح به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار