گردهمایی مشاورین و کارشناسان امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان کردستان برگزارشد

توجه بیشتر بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل

سنندج(پانا)- با هدف تبیین و تشریح برنامه های حوزه امور بانوان، گردهمایی یک روزه مشاورین و کارشناسان امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان کردستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه بیشتر بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در گردهمایی یک روزه مشاورین و کارشناسان امور بانوان و تسهیل گران طرح آموزش مشارکت اجتماعی به دانش آموزان دختر که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ لیلا حیدری مشاور امور بانوان استان، ضمن تشریح برنامه های عملیاتی بر مبنای سند تحول بنیادین و اهداف و برنامه های وزارتی و استانی امور بانوان، نقش بانوان را در آموزش و پرورش به عنوان نیمی از پیکره عظیم نیروهای توانمند در آموزش و پرورش بسیار با اهمیت و اثر گذار عنوان کرد.

حیدری با بیان اینکه محور برنامه های امور بانوان در سطح کشور برای دانش آموزان دختر برنامه ریزی شده است؛ گفت: این برنامه ها شامل 5 طرح آموزش مشارکت اجتماعی به دانش آموزان، آموزش حقوق شهروندی، آموزش ازدواج به‌هنگام و طراحی مسیر خوب زیستن مشترک، آموزش کودکیاری، بهبود بخشی و مدیریت سلامت دوران بلوغ دختران است.

وی افزود: همچنین توانمند سازی و دانش افزایی بانوان فرهنگی و بانوان سرپرست خانوار از دیگر برنامه های مشاوران امور بانوان در سطح استان است.

در ادامه نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز به بیان مطالبی در خصوص اهمیت آموزش دختران در دوره های تحصیلی به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی پرداخت.

نامدار با بیان اینکه تمام کشورها بدون استثنا در فکر توسعه هستند؛ گفت: استان ما نیز بالطبع جزء استان های توسعه گراست.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ملی در شرح وظایف اعلام شده توسعه در زمینه آموزشی و فرهنگی به آموزش و پرورش واگذار شده است.

نامدار با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث توجه هر چه بیشتر به دختران دانش آموز راه میانبری را دنبال خواهد کرد؛ گفت: جامعه دارای بانوان فرهیخته بسیاری است.

نامدار خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان کردستان در بخش توسعه زنان اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون آموزش متوسطه استان ادامه داد: امسال در بحث پوشش تحصیلی در صدد هستیم که صددرصد دانش آموزان دختر را در متوسطه اول و دوم ثبت نام کنیم و با جدیت پیگیری می کنیم تا در سطح استان دانش آموزان بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و برای اینکار باید در والدین محترم با استفاده از ظرفیت های موجود تغییر نگرش و تفکر ایجاد شود. باید کاری کرد تا ترک تحصیل دختران در جامعه کاری قبح و زشت جلوه داده شود.

در ادامه این نشست عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، با بیان اینکه دانش آموزان امروز، پدران و مادران نسل فردای این مرز و بوم هستند؛ گفت: هر دانش آموزی که از مدارس خارج می شود و به هر دلیلی از تحصیل باز می ماند بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد.

وی دوره پیش دبستانی را دوره طلایی زندگی هر انسانی برای یادگیری دانست و گفت: این دوره از لحاظ جسمی، عاطفی، روحی و روانی و ... بسیار تاثیرگذار است.

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر اینکه نهادینه کردن و فرهنگ سازی آموزش های دوره پیش دبستانی باید در اولویت قرار گیرد؛ خاطرنشان کرد: آموزش های دوره پیش دبستانی هفت برابر اثر بخش تر و مثمر ثمر است.

وی یکی از مهم ترین اولویت های معاونت آموزش ابتدایی استان را پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم و پوشش تحصیلی کودکان در راستای عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: به‌حمدالله پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در سطح استان بالای ۹۲ درصد است.

عبداللهی بر توجه ویژه به پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین نگهداشت این دسته از دانش آموزان تاکید کرد و توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه و تفکرات سنتی و غیر منطقی والدین نسبت به تحصیل دختران و ازدواج زود هنگام دختران و ایجاد شدن مشاغل کاذب و کولبری و ... را از عوامل مهم در بحث پوشش تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: استان کردستان برای این دانش آموزان برنامه ریزی های دقیقی انجام داده است.

وی در پایان تاکید کرد که مشاوران امور بانوان شهرستان ها و مناطق با نظارت و پیگیری در مدارس نقش پررنگ خود را ایفا کنند.

درپایان نشست مشاوران امور بانوان استان از پروژه مدرسه 6 کلاسه روستای نوره که با خیر اندیشی خیر نیک اندیش سرکار خانم کاکه خانی در حال احداث است بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار