حاج علی اکبری: هنر شورای مرکزی استخراج قواعد اصلی و تبدیل آن به برنامه‌های راهبردی است

تهران (پانا) - حجت الاسلام حاج علی اکبری  نماینده مقام معظم رهبری با حضور در جلسه 747 شورای مرکزی ضمن تقدیر از جهت‌گیری صحیح و اتخاذ تصمیمات درست در شورای مرکزی بیان کرد هنر شورای مرکزی استخراج قواعد اصلی اقدام و تبدیل آن به برنامه‌های راهبردی، سیاست‌ها، آیین‌نامه‌ها و امثال آن است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: هنر شورای مرکزی استخراج قواعد اصلی و تبدیل آن به برنامه‌های راهبردی است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری لزوم تهیه و تکمیل مرامنامه را برای تشکیلات ضروری دانست و گفت: لازم است همه اعضای انجمن‌های اسلامی مدارس و شبکه کادر و مربیان اتحادیه مرامنامه را به عنوان یک عصاره خلاصه‌گیری شده از ارزش‌های بنیادین تشکیلات حفظ باشند و با افتخار وفاداری خودشان را به آن ابراز کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، با اشاره به خلاء جدی نظارت راهبردی در کشور تصریح کرد: برنامه راهبردی درستی در خیلی از مجموعه‌ها نیست و در جاهایی هم که برنامه راهبردی داریم به فناوری نظارت راهبردی مجهز نیستیم و نتیجه‌اش می‌شود همین اتفاقاتی که شاهد هستید. وقتی نظارت راهبردی و نظارت عملیاتی دستشان در دست هم باشد، تبدیل می‌شود به یک نظارت فعال که کارگزاری دارد و وسط میدان است و اقتضائات خودش را دارد و عمل می‌کند. اگر این به دست بیاید آن وقت نظارت می‌شود یک نظارت هوشمند؛ و در حوزه‌ی عملکردی می‌شود یک نظارت برخط.

وی ادامه داد: با رویکردی که دوستان تاکنون در حوزه اجرایی داشتند و ظرفیتی که از خودشان نشان دادند، زمان مناسبی است تا چرخه نظارتی تشکیلات تکمیل شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، تشکل را یک تشکل عاطفی برشمردند و تصریح کرد: کسانی که با این تشکیلات کار می‌کنند الحمدلله اکثراً براساس علائق، آرمان‌ها و احساس وظیفه انقلابی و احساس وظیفه دینی و امثال اینها به مجموعه ملحق شده‌اند و این نوع ارتباطات خیلی با ارزش و قیمتی است.

وی افزود: برای شفافیت اتصالات افراد در تشکیلات، ما به حوزه‌هایی نیاز داریم و قرارهایی که با نیروهایی که با ما مرتبط هستند و قرارهایی که مضبوط هم باشد. یعنی اگر کسی واقعاً دارد به‌صورت افتخاری در این مجموعه کار می‌کند حقیقتاً در جایی ثبت شده باشد. اولاً ایشان بداند و بدانیم فردا اگر یک ملاحظه‌ای پیش آمد ما پیش خودمان و خدای خودمان شرمنده نباشیم و بدانیم که ارتباطات ما طبق یک چنین قاعده‌ای بوده است و این بین ما تعریف داشته است. از طرفی هم راه را برای یکسری سوء استفاده‌ها ببندد.

حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: بنده توقع دارم این موضوع مورد مطالعه قرار گیرد تا یک تدبیر حکیمانه‌ای اتخاذ گردد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه با تاکید بر بیانات مقام‌معظم‌رهبری در آستانه آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: باید خواسته‌ای را که مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش داشته‌اند به‌عنوان یک تشکل انقلابی مطالبه کنیم. مطالبی که اخیراً رهبری مطرح فرمودند ‌مانند منشوری است. این را باید مقابل خود قرار داده و سهم خودمان را در هر حوزه‌ای تعریف کنیم.مقام معظم رهبری نسبت به سند کذایی 2030 حساس هستند لذا ما باید رهگیری کنیم و برای مراقبت از آن در کشور چشم بینایی باشیم. دوستان ان‌شاءالله همت کنند و مباحثه کنند و تا یک جمع‌بندی خوب به دست آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار