مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

حماسه عظیم دفاع مقدس در تاریخ چند هزار ساله ایران بی نظیر بوده است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه ستاد هماهنگی پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان که در سالن اجتماعات شهید تجلی آموزش و پرورش برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و چهل سالگی این حماسه عظیم اظهار کرد: ما هر آنچه الان داریم مدیون خون شهدا و دفاع مقدس است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
حماسه عظیم دفاع مقدس در تاریخ چند هزار ساله ایران بی نظیر بوده است

رفیعی با اشاره به جنگهای متمادی صورت گرفته در تاریخ سرزمین ایران گفت: حماسه عظیم دفاع مقدس، از لحاظ نظامی و جنگی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که در تاریخ چند هزار ساله ایران بی نظیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این ویژگیها افزود: ما در هیچ جنگ دفاعی، به غیر از دفاع مقدس نتوانسته ایم سرزمین خود را تمام و کمال حفظ کنیم.

فرماندهی جنگ توسط یک فرد روحانی، مرجع تقلید و ولی فقیه، کثرت نیروهای مردمی بیش از نیروهای نظامی، مشارکت و سهیم بودن تمامی خانواده‌ها در دفاع از سرزمین به هراندازه و وسع ممکن و همبستگی ملی و معنوی بی نظیر، از ویژگی های منحصر به فرد دفاع مقدس ما بوده است که بسیار قابل تامل است، خصوصا اینکه فرمانده این جنگ، رهبر خود را طفل ۱۳ ساله ای می داند که نارنجک به کمر بسته و به زیر تانک دشمن می رود که این سخن شان و منزلت یک دانش آموز شهید را نشان می دهد.

وی ادامه داد: نگاه میهنی، دینی، فرهنگی و جلوه های بسیار عمیق تربیتی در این جنگ به وضوح دیده شده است، چه بسیار عرفایی که در سنگرهای جبهه ها حضور داشته و به لقاا... پیوسته اند و چه استقامت ها و خون دل ها خورده شده تا انقلاب به این مقطع درخشان تاریخ رسیده است.

رفیعی، نهاد سرافراز سپاه و بسیج را از ثمرات ارزشمند انقلاب دانسته و افزود: ما به پاس رشادتها، شهادتها و خدمات این عزیزان ، بوسه بر بازوان آنها می زنیم و اعتقاد داریم که آموزش وپرورش،سپاه وبسیج مأموریتهای ویژه‌ای در تحقق اهداف سند تحول بنیادین دارند که در این راستا لازم است بسیج دانش آموزی و معاونت پرورشی، اقدامات و برنامه های عملیاتی و مناسبی را با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا در جامعه برای دانش آموزان برنامه ریزی و اجرا کنند.

سرهنگ طهماسبی جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی زنجان نیزدر سخنانی ضمن تشکر از نظر مساعد و حمایتهای همه جانبه مدیرکل آموزش و پرورش و مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان، به نقش و جایگاه مهم فرهنگیان در امیدآفرینی جامعه اشاره کرده و گفت: همه فرهنگیان را« بسیجی» و همکار خو دمی‌دانیم و مدیون معلمانی هستیم که سال‌ها برای ما عاشقانه زحمت کشیدند.

وی با تبریک بازگشایی مدارس به تمامی فرهنگیان و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، با اشاره به وجود 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی، از نگاه ارزشمند و دیدگاه ویژه‌ای که مدیرکل آموزش و پرورش استان در جهت تقویت بسیج دانش آموزی دارند تشکر کرد.

درابتدای این نشست گزارش مبسوطی از فعالیت‌های بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در سه ماهه گذشته توسط مسئولین این سازمانها ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار