بگومگوی یک نماینده زن و نائب رئیس مجلس درباره تذکر به دولت

چنارانی: یک سوزن به خودمان بزنیم و جوال‌دوز به دولت/ قرار نیست فقط به دولت تذکر بدهیم ما یک قوه‌ای مانند قوه مجریه هستیم/ به جای دولت باید به خودمان نگاه کنیم

تهران (پانا) - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت چرا باید امروز کمیسیون برنامه و بودجه لایحه‌ای که انجام شده و دولت بر روی آن برنامه‌ریزی کرده و محل بودجه را مشخص کرده است را در کمیسیون برنامه و بودجه بماند، 4 سال برای این لایحه زحمت کشیده شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بگومگوی یک نماینده زن و نائب رئیس مجلس درباره تذکر به دولت

به گزارش روابط عمومی مجلس، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه ایثارگران و شهدای ارزشمند دفاع مقدس گفت: باید یک سوزن به خودمان بزنیم و جوال‌دوز به دولت؛ قرار نیست فقط به دولت تذکر بدهیم ما یک قوه‌ای مانند قوه مجریه هستیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: حرف حساب ما این است زنان ما در مجلس دهم که 17 نفر بودند و تمام توان خود را به کار بستند و برنامه‌ریزی کردند، در قانون 5 ساله ششم نوشتیم که زنان سرپرست خانوار با جمعیت سه میلیونی از مهمترین گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه در بند (د) و (ط) ماده (80) به این موضوع پرداخته شده است اما این بند در قانون به نوعی نگارش شده است که برنامه اجرایی آن باید به تصویب مجلس برسد. هیأت رئیسه محترم امروز همه ما از دولتی شکایت می‌کنیم که همه کارهای آن روی زمین مانده است. دولت یک جایی یک لایحه‌ای تصویب کرده و این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه آمده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: حرف حساب ما امروز با کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، کمیسیون کشاورزی؛ گرانی نهاده‌های دامی و کودهای شیمیایی را به چه سرانجامی رسانده‌اید، کمیسیون بهداشت و درمان؛ در موضوع کرونا چه می‌کنید، کمیسیون آموزش؛ برای مدارس در موضوع کرونا چه می‌کنید، به جای دولت باید به خودمان نگاه کنیم.

وی ادامه داد: چرا باید امروز کمیسیون برنامه و بودجه لایحه‌ای که انجام شده و دولت بر روی آن برنامه‌ریزی کرده و محل بودجه را مشخص کرده است را در کمیسیون برنامه و بودجه بماند، 4 سال برای این لایحه زحمت کشیده شده است. تذکر جدی من از طرف جامعه زنان جمهوری اسلامی و جامعه زنان مجلس است که باید این موضوع با قید فوریت به تصویب برسد. در بودجه سال 98 برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بودجه‌ای اختصاص دهیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز اداره زندگی حتی برای خانواده‌هایی که هر دو نفر کار می‌کنند و درآمد ثابت دارند سخت شده است، امروز ما نمایندگانی که دستمان به سبد رأی جامعه زنان دراز است و روی رأی زنان حساب می‌کنیم و50 درصد رأی زنان را می‌خواهیم. اینجا از زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت نمی‌کنیم. کمیسیون برنامه و بودجه به این موضوع رأی نمی‌دهد.

وی افزود: امروز زنان سرپرست خانوار با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبه‌رو هستند، اداره زندگی آنان بر اساس آموزه‌های دینی بر عهده حکومت اسلامی، مجلس و دولت است. از کمیسیون برنامه و بودجه خواهش داریم این قید فوریت را ایجاد کنند چرا که نگاه جامعه زنان از بیرون به مجلس یازدهم است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر خوبی است، لازم است کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را سریع‌تر رسیدگی کند؛ اگر امری در دستورشان است اما همکاران در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کردند که ما در این زمینه لایحه‌ای نداشتیم بلکه موضوع لغو موضوعی بوده است که همکاران نماینده آن را لغو کرده‌اند.

وی ادامه داد: در موضوع تذکر به دولت من باید بگویم که خود شما 7 تذکر کتبی به دولت داده‌اید و اگر قرار است تذکر کم بدهیم باید از خودمان شروع کنیم و از سایر همکاران هم خواهش کنیم این کار را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار