آغاز ۶۰ دوره آموزشی توانمند سازی نیروهای آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مرکز آموزشی پیامبر اعظم و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی 60 دوره آموزشی ضمن خدمت پرسنل آموزش و پرورش استثنایی به صورت مجازی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ۶۰ دوره آموزشی توانمند سازی نیروهای آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه در شرایط حاضر با پدیده بدساختار کرونا مواجه هستیم اظهار کرد: جامعه جهانی به زیست بوم کرونا پرتاب شد در حالی که آمادگی نیز برای آن وجود نداشت و این ویروس بدساختار همه ابعاد جامعه جهانی را دچار چالش کرده است.

وی با بیان اینکه کرونا جامعه را به سمت جامعه طوفانی و در سوگ رانده است افزود: در جامعه طوفانی با تغییرات سریع، همه جانبه، بنیادی و مبهم مواجه هستیم و در چنین شرایطی نوعی نگرانی فراگیر در جامعه شکل می‌گیرد که جامعه را به سمت جامعه سوگ سوق می‌دهد.

معاون وزیر با بیان اینکه شرایط آموزشی حال حاضر، آموزش در بحران و برای بحران است اظهار کرد: کرونا در کنار آسیب‌های فراوانی که دارد فرصت‌هابی را نیز برای آموزش ایجاد کرده است و یکی از فرصت‌ها استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش است.

وی افزود: تداوم آموزش، پوشش حداکثری، انعطاف پذیری حداکثری و سلامت محوری را باید درتعلیم‌ و تربیت دوران کرونا مد نظر قرار دهیم

حسینی با تاکید بر اینکه با وجود ویروس کرونا در تمام ابعاد جهانی و بویژه در حوزه تعلیم و تربیت نقش‌های همه دگرگون شده است اظهار کرد: در وضعیت کنونی با سرفصل های آموزشی گذشته و همچنین نقش‌های گذشته افراد نمی‌توان به فعالیت آموزشی ادامه داد و از صف تا ستاد باید نقش‌ها تغییر کند و نوآوری به فعالیت‌های آموزشی اضافه شود.

وی افزود: تمام ارکان مدرسه شامل معلمان، دانش‌آموزان، مدیران و اولیای مدارس باید نقش جدیدی برای خود تعریف کنند تا امر تعلیم و تربیت به خوبی به پیش برود.

معاون وزیر یکی از فعالیت‌ها برای تغییر نقش معلمان و آمادگی در شرایط کرونا را آموزش‌های ضمن خدمت دانست و افزود: ۶۰ دوره آموزشی برای توانمند سازی همه پرسنل آموزش و پرورش استثنایی اعم از معلمان، مدیران، کارد اداری، مشاوران، نیروهای توانبخشی تعریف شده است که در مجموع ۱۱۹۴ ساعت آموزش را شامل می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها به صورت مجازی و با موضوعات کتب جدید التالیف، آموزش تولید محتوای الکترونیکی، آموزش خانواده، زبان اشاره و خط بریل، سند تحول بنیادین، شیوه‌های نوین تدریس، بسته‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی، و آشنایی با شبکه شاد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار