معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

فراگیری دوره‌های سوادآموری 110 نفر از عشایر استان در سال 98

بوشهر(پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت 110 نفر از عشایر استان بوشهر در سال 1398 -1399 تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری دوره‌های سوادآموری 110 نفر از عشایر استان در سال 98

به گزارش روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سید مجتبی هاشمی‌نژاد با بیان اینکه افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران بازمانده از تحصیل عشایری یکی از سیاست‌های این معاونت است، اظهار کرد: در این راستا 110 نفر از عشایر استان بوشهر تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه این افراد در شهرستان‌های دشتستان و گناوه و منطقه کاکی تحت پوشش و خدمات سوادآموزی قرار گرفته‌اند، افزود: عشایر در 3 دوره تحصیلی سوادآموزی، انتقال و تحکیم آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
هاشمی‌نژاد با اشاره به این که سوادآموزی یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار در توسعه جوامع است، خاطر نشان کرد: با توجه به نقش مهم و موثر جامعه عشایری در ارتقای تولید داخلی و توسعه اقتصادی، آموزش بی سوادان این جامعه، ضروری است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: آموزش های ارائه شده در راستای تسریع در استقرار عدالت جنسیتی در آموزش، فراهم کردن زمینه های رشد شکوفایی استعدادها و توانمندی های جامعه عشایری و همچنین توانمندسازی آنان در زمینه مهارت زندگی و اجتماعی است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت سوادآموزی و امور عشایری استان خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، عشایر بی‌سواد و کم سواد در گروه سنی 49-10 ساله در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال آموزش می‌بینند.
هاشمی‌نژاد در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در شرایط فعلی با اجرای طرح خودآموز - پشتیبان، عشایر توسط افراد باسواد خانواده سوادآموزان آموزش می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار